• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Familjetrollet skrev 2010-01-18 19:30:50 följande:
    ja hjärtat är ju inte bra.jag föddes med hjärtfel och sonen fick samma hjärtfel.vi föddes med blåsljud. så länge man inte hör nått från sjukan så vet man att det är "bra" eller hur man nu ska uttrycka sig. jag tänkte kolla om du var intresserad utav nån speciell färg till tripp trapp dynan.jag ska sy upp ett gäng framöver så man får annat att tänka på
    ja, jag blir erkligen inte klok på sjukvården. vad gör de eegntligen. har gått å väntat på en tid på sjukhuset i tre månader nu och äntligen fick jag en tid... och vad, då bar känner de lite på mig och säger "Det här låter ju inte bra" och så säger de att de skall skicka in papper om en ny tid åt mig om en månad... Vad hände med garantivården på fem månader? Det har ju gått 10 månader nu och inte har jag fått någon som helst hjälp.
    ☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-19 12:03:06 följande:
    svenska sjukvården är ett skämt.idag får min pappa  veta om de ska operera honom inom närmsta dagarna.läget har blivit värre så nu hallcunierar han oxå. ska med med mamma om vi kan åka o hälsa på.vi vill ju inte att barnen ska bli rädda. idag är det riktigt skönt ute.goa M ålade sig in under snön och gnuggade in sig rejält i snön.
    Usch, aldrig kul att höra.... Minns att min pappa hallucinerade en hel del när han hade varit på sjukhuset.. han hade ju fått lustgas eller nått och var helt i högan blå. Aldrig mer sa han efteråt.. det var det värsta han varit med om. Han såg spöken och djäclar överallt....

Jag tycker det är riktigt skitväder idag. Omöjligt att ta sig fram med cityvagnen.. bara slask överallt.. =/ Det är straffet för att man sålde vinterdäcken förra året. Men men, vill man bara så går allt.

Cicci vad har du för färger att välja på....?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-19 16:06:52 följande:
    det finns en del på T.sen ska jag sy upp fler närmsta tiden
    åh vilka fina retrotyger du hade ute.. och det där med fålarna var ju så fint. fast kanske inte duger som tripp trapps stolsdyna =) Är de tvättbara? Det är ju bra om det är ett material som tål att tvättas måååånga gånger.
  • dinana
    kitty3465 skrev 2010-01-20 10:16:48 följande:
    gomorron alla mammor =) va ska ni styra med idag då? jag ska försöka komma ut med barnvagnen o gå en sväng men det är så himla moddigt o dant ute. vagnen slirar mest omkring tycker jag . Va duktig Stina va som kan sitta redan. Min arvid är 4 mån o han tippar direkt om han sitter utan stöd.
    samma här å Leonard är 8 månader... fast han kan ju sitta själv.. men han har väldit lätt för att välta över.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-20 11:42:18 följande:
    här man nyss hemkommen från stan.idag blir det en lugnd dag.ikväll ska vi hämta min nyopererade pappa på sjukhuset
    vad skönt att det gått bra. får hålla tummarna för att det håller sig så.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-20 12:06:43 följande:
    ja han har lång väg till att blir bra.han är stum fortfarande och läkarna vet inte om eller när han kan prata igen.han är på väntlista på att få operera magsäcken så att han går ner i vikt mm. fick du mitt sms imorse? har du funderat ut nått tyg till dynan än?jag ska sy upp en del dynor idag.jag lånar gärna tripptrappen hos dig någon dag om det går bra
    oj det var en bra fråga. har inte haft mobilen i närheten idag.. jag undrar var den har tagit vägen. skall kolla efter det nu.

det är ingen supersnygg tripptrapp men den duger ju att sitta på. vill du ha med eller utan bygel?

gillade retromönstret i grönt, men du kanske inte har någon sådan över. annars så skulle jag göra ha det. har ju gröna gardiner i köket =)
  • dinana

Här klipper man sig själv hemma.. billigt och så blir det som man vill ha det. Eller så får man väl be Anna att klippa det. Hon tycker ju om att pula med hår =)

• dinana

Då har jag inhandlat en gammal goding till kidsen - en sprillans ny syskonvagn 2010 års modell. Åh vad jag l'ängtar efter at få göra gatan osäker....

• dinana
    SmileyMalin skrev 2010-01-21 21:43:00 följande:
    Äntligen sover båda barnen! skitungar Idag var jag och barnen på öppna förskolan. Mycket besökare och full fart! När vi skulle därifrån och jag precis hade klätt på leah overallen och satt fast henne i bilbarnstolen så hörs ett hysteriskt illvrål.... tittar upp och inser förvånat att det är Nellie som skriker i falsett. Det visar sig att Siv hade råkat klämma hennes ena finger i dörren in till kontoret... Blev smått kalabalik ett tag med Nellie och Leah som skrek i kapp. Men efter en tur till vårdcentralen visade det sig att fingret hade klarat sig bra och det räckte med ett litet omslag. Hoppas att Nellie inte vaknar inatt av det!
    Låter som något jag var med om när jag var liten fast lite värre var det då. Jag lekte med en annan tjej på mammas jobb och vi lekte tittut vid kassavalvet. Hon gömde sig bakom den stora tunga dörren och jag stack ju smart in min arm i mellan och då tryckte hon upp dörren så hela min handled blev klämd emellan. Blev ilfart till vårdcentralen där de konstaterade att det inte såg bra ut så sedan full fart till sjukhuset dår de gipsade hela armen. Det konstiga med allt var att trots att hela handleden var platt som en pannkaka så var det inget brutet utan allt såg ut som det skulle. Men men, har haft alldeles för många problem med höger handen sen dess, så kanske beror på det.
  • dinana

Jag har ju tyvärr inte så mycket kvar i småstorlekarna.. det är mest oanvändna FIX-kläder som Leonard växte ur innan han hann använda dem. Det mesta andra har jag sålt av. Däremot har jag massor av bodysar i storlek 68 och uppåt. Lillemannen drar ju storlek 80/86 i det mesta nu.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6