• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Apropå knasiga storlekar. Köpte två overaller från Lindex till Leonard och den ena är jättestor och den andra jätteliten.. ändå är det storlek 80 i båda. Knasigt! Blev så klart besviken när han växt ur den fina overallen efter att ha använt den fyra gånger.

☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana

Äh, jag lägger ner den här tråden nu.. blri bara irriterad på alla människor här inne. Kan ägna tiden åt roligare saker. Så kan ni pojkmammor roa er så gott ni vill med resten. Natti natt för mig - för all framtid. Ni vet var jag finns.

• dinana

Slänger ut en annons på KÖP o SÄLJ med pojkkläder ikväll. 62-80 om någon är intresserad.

• dinana
    Fru T skrev 2010-01-12 23:30:19 följande:
    Hitta en storlekstabell å hon borde nog kunna ha en i stl 70...
    Molly hade st 80 när hon var ett-två år (fyller ju på vintern) men jag tyckte den var för liten för henne rätt fort då. nu har hon 90, men tycker även den är lite liten för henne, men hon kan ha den. Och hon är 90 cm lång. Så det beror nog en hel del på barnen.
  • dinana
    Fru T skrev 2010-01-13 13:23:02 följande:
    den här blev det :) för halva priset :) hade ja vetat va hon har för storlek nästa vinter hade ja köpt en overall tills dess med men det är ju omöjligt att veta just nu..
    Jag köpte en i storlek 80 till Leonard och den var för liten på honom. Men det var ju inte en Didrikson förstås och de sägs ju vara stora i storlek. Jag skulle nog köra på en i storlek 80 eller 90 till nästa säsong. Molly har en 90 nu, ceriserosa med svarta/gråa detaljer (såååå snygg)
  • dinana

Ja vi köper bara vinterkläder från Didriksons, tycker de har snyggast och bäst vinterkläder. Tåliga och varma. Tål det mesta!

• dinana

Här kändes mycket bättre att ha barnen på dagis. De lär sig att umgås med andra och får ut så mycket mer av att vara ifrån mamma å pappa. De mognar mycket snabbare och blir mycket socialare. Här börjar Leonard på dagis i maj/juni. Inskolning då i alla fall. Får se om det funkar. Skall snacka med dem imorgon eller på fredag. Men han måste ju bli ett år först innan han kan börja. Sen är det ju bra om de kan gå själva.. men det kommer han nog fixa till ett årsdagen.

• dinana

coachat....

• dinana

Haha. frågade Molly vad hon vill ha till kex.. och fick svaret "Molly vill ha kex"... humm.. kom å tänka på papegojan Polly då.

• dinana

Jo, de bruka ju öppna förskolan i augusti. Men eftersom de ändå är 15 timmars barn så får kommer det ju ändå bli 3 timmar om dagen så då kan jag ju lika väl lämna Leonard några timmar då och prova på.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6