Mia66 skrev 2010-01-26 21:57:21 följande:
Ni är alla så duktiga (jag menar detta positivt) och fina med era barn. Vissa av barnen jag läser om är besvärligare än min son. Ända är det så nedbrytande för mig att jag studtals helt tappar livslusten. Jag tänker förbjudna saker, att jag hoppas att jag får dö ifrån alltihop. Tycker att livet är bara trist och skit. Är jag ensam om de här känslorna? Jag är less på att han har ett sånt jävla humör, rivs, slåss, skadar sig själv, skriker (skriker nästan jämt), slänger sig på golvet, vägrar äta själv, och hans motstånd mot nästan allt gör mig så arg, besviken och ledsen. Kan inte ens ta med honom in i en affär och köpa en mjölk efter dagis. Vill han inte, så vill han inte och då går det inte! Han styr vårt liv helt. Jag älskar honom, men jag är less, less på att livet med barn blev så här. Hur länge ska man stå ut? Blir det bättre med åldern? Han är 3 år.
du är inte ensam...jag orkar inte längre. har slutat blogga för det händer inget roligt i livet längre. Senast ikväll så sa jag att det är "bara" 15 år kvar tills han flyttar hemifrån...tills dess får jag väl fortsätta ta mig fram med lyckopiller och sömntabletter... har sedan innan en diagnos själv som heter kronisk depression och sömnsvårigheter och detta hjälpte ju inte till precis.
vi var på stan idag för att göra några ärrenden och jag kan säga att det var så jobbigt med sonen idag att jag fick be min man köra bilen hem (jag körde dit) för jag var så trött att jag somnade på vägen hem. helt slut efter 4 timmar på stan med sonen...å då ingår en halvtimmes lunch och en liten lekpaus i en barnbutik medans jag kollade kläder åt barnen.
Ska skicka in nya papper till FK om vårdbidrag nu och tänker skriva ner hur psykiskt jobbigt det är med ett autistiskt barn. det är _inte_ normalt att jag som förälder ska må så här dåligt och behöva tänka på precis allt i flera veckor innan saker ska göras bara för att han har autism och inte ens kunna ha med honom på stan, och då fick ändå han sitta i vagn en timma med. lillasyster fick gå istället,duktiga tjejen!
Nu håller jag som bäst på att planera hur vi ska ha hans säng. Att man ska behöva planera en sån sak. en föräldern till ett normalt barn hade ju bara köpt en barnsäng och ställt in i rummet men nej, vi ska behöva bygga en ny vägg, hög nog för att sonen inte ska kunna klättra över den, skaffa en rejäl grind att fästa till denna väggen så kan vi boa in sonen i en hörna av sitt rum så han kan sova där utan att vi behöver oroa oss för att han ska rymma iväg på natten eller hitta på en massa annat. Tråkigt att det ska behöva se ut som ett fängelse men jag vet inte annars vad vi ska göra. spjälsängen kan han ju inte sova i längre. han är över 3 år nu.
Med hans lillasyster är det helt annat, skulle hon vakna på natten så vill hon komma och sova hos mig, inte försöka ta sig ut ur huset...
Jag är psykiskt sätt slut som människa, men bara för att hoppet är det sista som överger människan så kommer jag fortsätta ett tag till. för jag hoppas våran livssituation kan bli bättre.
Om inte annat så är vi nu LSS berättigade och kan kräva att få hjälp och det lär vi göra så fort sonen börjat på dagis och vi kommit in i en annan vardag där jag inte är mammaledig och hemma i detta kaoset dygnet runt alltid. Har varit hemma sen sommaren-06 och nu fixar jag inte mer. jag behöver komma ut och andas, ett vanligt jobb kommer ju kännas som semester!