mona83 skrev 2009-12-31 00:47:49 följande:
Vi käkar upp det som är kvar efter julen på nyår. Därför blir det julbord på nyår. Blir godis senare på kvällen, ischoklad och knäck som är kvar sen julen. Så GLÖGG, jävlar vad gott .Hos barnens farmor och farfar hade dom nått vidrigt vinglögg. Brukar aldrig smaka nått med % när jag firar jul hos dom för har alltid kört bil när vi firat jul med dom. Okej inte julen 06, då hoppade jag på kryckor och hade ett barn som inte kunde gå än. Bara för att jag var tvungen att missa ett eller två trappsteg så jag stukade foten så in i helvete. Så kvällen innan julafton spenderade jag på akuten istället för att köpa klart dom sista julklapparna....Stackars pappa fick köra mig, han hade precis kommit hem från uppsala för att han hade lämnat en biopsi för sin tumör. Hade ett fint bandage på huvudet när vi kom upp till sjukan. dröjde inte så länge förän nån på akuten kom ut och frågade om han behövde hjälp. Nehej sa pappa, jag har redan fått hjälp På rötgen vart dom inte så glada när jag sa att jag var i v 12 heller, men ja vad gör man? Så dne julen hade jag oxå skjuts.
Haha låter som en sån där riktig kaos-jul som man kan göra en film utav
Fan vi har inte ens ätit nå ischoklad i år...katastrof ju! Det köper vi vartenda år :O
Apropå alkohol. Min mammas morfar (tror jag det var) hade något speciellt recept på glögg som gjorde en stupfull på bara en klunk haha

stark skit det där...receptet finns tydligen kvar i släkten, men det är ju ingen som letar upp det för ingen är intresserad av att dricka så mycket sprit haha!
Det finns en gammal film av honom när han står i köket och kokar glöggen

tror jag har berättat det här för er förut...