• Haraaz

Borde det finnas helsvenska dagis?

Där bara etniskt svenska barn får gå? Är det inte lite rasistiskt? Eller tycker du det vore en rent av bra idé? Inspirerad av en annan tråd, där en del tydligen tycker att det borde finnas dagis enbart för svenskar...

• Svar på tråden Borde det finnas helsvenska dagis?
  • The Morticia
    KataStråf skrev 2009-11-18 17:38:53 följande:
    Ja, det tycker jag och nej jag tycker inte att det är rassistiskt. Jag tycker även att det ska få finnas helfinska, heldanska och helarabiska dagis. Bara man trivs med var man har sina barn så .
    Du tycker alltså inte alls att det är suspekt att människor vill separera sig ifrån övriga?
  • Dilong
    KataStråf skrev 2009-11-18 17:38:53 följande:
    Ja, det tycker jag och nej jag tycker inte att det är rassistiskt. Jag tycker även att det ska få finnas helfinska, heldanska och helarabiska dagis. Bara man trivs med var man har sina barn så .
    Skulle man även ha arbetsplatser där bara svenskar får arbeta? Ställen där man, som du uttrycker det, trivs.
  • KataStråf

The Morticia skrev 2009-11-18 17:42:53 följande:

Du tycker alltså inte alls att det är suspekt att människor vill separera sig ifrån övriga?
    Nej
  • KataStråf
    Dilong skrev 2009-11-18 17:46:45 följande:
    Skulle man även ha arbetsplatser där bara svenskar får arbeta? Ställen där man, som du uttrycker det, trivs.
    Det är upp til var och en att bestämma
  • KataStråf
    KataStråf skrev 2009-11-18 17:50:58 följande:
    Det är upp til var och en att bestämma
    till**
  • The Morticia
    KataStråf skrev 2009-11-18 17:50:30 följande:
    The Morticia skrev 2009-11-18 17:42:53 följande:
    Nej
    Så du tror att det är bra för ett samhälle att människor delar in sig i enklaver?
  • KataStråf

The Morticia skrev 2009-11-18 17:53:56 följande:

Så du tror att det är bra för ett samhälle att människor delar in sig i enklaver?
    Det kan nog vara både bra och dåligt, precis som det är med stilen vi har nu .
  • Dilong
    KataStråf skrev 2009-11-18 17:58:17 följande:
    ...precis som det är med stilen vi har nu .
    Vad menar du med "stilen vi har nu"?
  • KataStråf
    Dilong skrev 2009-11-18 17:59:36 följande:
    Vad menar du med "stilen vi har nu"?
    Med stilen vi har nu menar jag dagisen som finns idag, med blandade barn.
Svar på tråden Borde det finnas helsvenska dagis?