Babybalo skrev 2009-12-14 17:30:58 följande:
Välkommen hit! Ja, dina symtom låter som de som många av hos här upplever! Mina besvär började också i juli (den 6:e för att vara exakt, minns det precis ).Känns dina besvär som att någonting sitter under revbenen, typ som om någon knölat in en apelsin där? Så är det för mig... Väldigt obehagligt!Jag har genomgått ultraljud över lever, galla, njurar, bukspottkörtel, mjälte, gallan-allt normalt! Har dessutom gjort en datortomografi över buken som också den var helt normal. Nu ska jag ändå göra en koloskopi den 19 januari, mest för att jag är så himla orolig. Är även den normal så får man väl helt enkelt lära sig att leva med det här, jag vet inte. Håller med dig om att allt känns olustigt!
Hej! Mitt började den 23 juli hehe kommer också ihåg det exakt :) Ja det känns som ngt sitter där under revbenen eller pricis jämte höger sidan av revbensbågen. Mitt känns tryckande och det är så irriterande. Jag kan nästan inte slappna av längre för jag går bara o tänker på det hela tiden och då känner man ju säkert det ännu mera..Jag skulle tro att det har med gallan o göra men ul visade ju inget så får väl lita på det. Ngn datortomografi har jag inte gjort, kanske man skulle göra det, är det svårt att få remiss till det? Har hört att det är en rätt kostsam undersökning..Min läkare säger att han tycker inte jag ska göra massa undersökningar på ett tag för han vet att jag blir så nervös inför varje undersökning också, han tror absolut inte det är ngn farlig sjukdom. Men har så svårt att inte tänka på det när man hela tiden känner ngt obehag...har mått lite illa också ibland men kanske har med oron att göra. Hade jag bara vetat att det inte var ngn fara så hade jag nog kunnat acceptera att ha ont men mitt problem är nog att jag går och oroar mig för mycket-blir en ond cirkel..
Vill ju inte tjata inför sambon hela tiden heller-då blir han nog snart trött på mig haha :)
Bra att du ska göra koloskopi, kan nog vara bra, även fast de säkert inte kommer hitta ngt konstigt, men kanske kommer du inte oroa dig lika mycket efter det. För det finns väl inte så mycket andra undersökningar man kan göra..
Det jag ändå tycker är konstigt när läkarna pratar om tarmarna är att det gör ju mest ont på ett ställe, hade det varit tarmarna så känns det som det skulle ha flyttat runt sig lite mer men ja jag vet inte..
Om det inte är som ngn skrev musklerna el muskelfästerna som spökar..undrar hur man kan få reda på det?