• Svar på tråden ONT under höger revbensbåge!
  • April Mamma
    Babybalo skrev 2009-12-28 12:14:32 följande:
    April Mamma skrev 2009-12-27 23:02:35 följande: Åh nej, vad typiskt! Man vill ju bara få det gjort även om man bävar inför undersökningen! Har du fått någon ny tid? Kram!
    Ja,jag fick en tid den 3/2...långt dit men inget att göra =)
  • Monterosso

April Mamma skrev 2009-12-28 13:37:10 följande:

Ja,jag fick en tid den 3/2...långt dit men inget att göra =)
    Tänkte på dig idag. Tråkigt att du behövde boka om men då får vi hålla tummarna den 3:e februari istället .
  • April Mamma
    Monterosso skrev 2009-12-28 17:58:25 följande:
    April Mamma skrev 2009-12-28 13:37:10 följande: Tänkte på dig idag. Tråkigt att du behövde boka om men då får vi hålla tummarna den 3:e februari istället .
    Tack, gulligt av dig!
  • sveaf

Hej tjejer! Tråkigt att du behövde ställa in April Mamma! Jag har fått tid för röntgen av tunntarm nästa onsdag... Är det bara jag av oss här som har gjort den undersökningen? Tydligen får man en slang genom näsan där de sprutar in kontrastmedel. Det känns inte så kul men lika bra antar jag.

Jag har läst lite om funktionell dyspepsi och jag tycker att det stämmer mest in på de symptom jag har och många av er andra antar jag. Då är det tydligen inget sjukt eller skada på magorganen typ inflammationer, stenar, grus, katarr osv utan fel på hur organen fungerar, således inget man kan se på röngten.  Det ska finnas något rytmiskt över hur magsäck och tarm ska fungera ihop och den takt som magsäcken släpper ifrån sig föda till följande organ är helt i otakt och skapar tryck och dessutom kan känselnerver vara väldigt känsliga och jag tror att det är tolvfingertarmen hos mig som jag känner hela tiden - kanske nerverna där? Jag är ju ingen expert men kolla gärna ni andra med - ska prata med min läkare den 19 jan om detta...
    Kram

• Babybalo

Hej och gott nytt år allihop!
    Här hände det grejer... Iförrgår när jag gick på toa på morgonen så var det alldeles blodigt när jag torkade mig!! Fick fullständig panik när jag insåg att det var bakifrån... Fick komma till VC på eftermiddagen och han gjorde ingen undersökning utan pratade bara, men var övertygad om att blodet kom från hemorrojder då det var klarrött. Jag fick dessutom ta ett hb som var bra, 144, och då menade läkaren att jag omöjligt kunde ha någon större blödning i tarmen... Usch! På kvällen så rann det klarrött blod ner i toan, men efter det så har det inte kommtit något mer.
    Jag skulle ju egentligen göra min koloskopi den 19:e, men har nu fått en snabbare tid (ett återbud) för att jag ringde och var förtvivlad, redan imorgon!!!  Känns skönt att få klarhet! På gastromottagningen så trodde de också att blödningen kom från hemorrojder, så jag hoppas på det!
    Ni som gjort koloskopi, hur var det? Hur gjorde de? Fick ni lugnande eller gick det bra ändå?
    Jag skall börja dricka Laxabon klockan 17, och är såå nervös! Jag ammar dessutom fortfarande min 1 1/2-åring och har inte lyckats få några klara besked om hur det funkar ihop med Laxabonet. Någon som vet?
    Gaaahh, är så orolig!

• April Mamma
    Babybalo skrev 2010-01-07 11:37:54 följande:
    Hej och gott nytt år allihop! Här hände det grejer... Iförrgår när jag gick på toa på morgonen så var det alldeles blodigt när jag torkade mig!! Fick fullständig panik när jag insåg att det var bakifrån... Fick komma till VC på eftermiddagen och han gjorde ingen undersökning utan pratade bara, men var övertygad om att blodet kom från hemorrojder då det var klarrött. Jag fick dessutom ta ett hb som var bra, 144, och då menade läkaren att jag omöjligt kunde ha någon större blödning i tarmen... Usch! På kvällen så rann det klarrött blod ner i toan, men efter det så har det inte kommtit något mer. Jag skulle ju egentligen göra min koloskopi den 19:e, men har nu fått en snabbare tid (ett återbud) för att jag ringde och var förtvivlad, redan imorgon!!!  Känns skönt att få klarhet! På gastromottagningen så trodde de också att blödningen kom från hemorrojder, så jag hoppas på det! Ni som gjort koloskopi, hur var det? Hur gjorde de? Fick ni lugnande eller gick det bra ändå? Jag skall börja dricka Laxabon klockan 17, och är såå nervös! Jag ammar dessutom fortfarande min 1 1/2-åring och har inte lyckats få några klara besked om hur det funkar ihop med Laxabonet. Någon som vet? Gaaahh, är så orolig!
    Oj..förstår att du blev orolig,Stackare. Men det låter som hemorrojder, men bra att du fick komma in tidigare för coloskopin. Det kommer att gå bra. Håller tummar o tår!

Hör av dig i morgon och berätta!!
    KRAM
  • April Mamma

Vad konstiga mina inlägg blir...?!

• Babybalo
    April Mamma skrev 2010-01-07 11:52:46 följande:
    Oj..förstår att du blev orolig,Stackare. Men det låter som hemorrojder, men bra att du fick komma in tidigare för coloskopin. Det kommer att gå bra. Håller tummar o tår!Hör av dig i morgon och berätta!!KRAM
    Tack tack! Jag hör av mig imorgon... Nu har jag ätit min sista måltid. Nu gäller klara drycker och Laxabon! Kram!
  • April Mamma
    Babybalo skrev 2010-01-07 14:18:16 följande:
    Tack tack! Jag hör av mig imorgon... Nu har jag ätit min sista måltid. Nu gäller klara drycker och Laxabon! Kram!
    Burr....lider med dig..men o ett tag är det min tur. Bara att bita i det sura... =)
  • April Mamma

men om ett tag ska det stå =)

Svar på tråden ONT under höger revbensbåge!