Babybalo skrev 2010-01-08 13:54:58 följande:
Hej tjejer! Nu är koloskopin gjord och jag har överlevt! Tarmen var helt normal, tack o lov! Inga konstigheter alls som kunde förklara varken mina smärtor eller blodet som kom härom dagen... Det känns underbart skönt samtidigt som man förstås gärna vill ha svar på vad det är som gör ont. Läkaren som utförde undersökningen trodde absolut att det handlar om IBS. Han tog även ett par vävnadsprover från tarmslemhinnan som jag får svar på om en månad. Detta gjorde han för att utesluta inflammation. Han trodde inte att jag hade det, men tyckte att man kunde passa på att ta prov när man ändå var inne i tarmen. Själva koloskopin var egentligen inte så jobbig. Jag fick rätt så ont vid ett par tillfällen, när kameran skulle passera de stora krökarna och när läkaren sprutade in en massa luft, men det var ändå uthärdligt. Läkaren var så himla lugn och gullig att själva situationen aldrig kändes jobbig på det sättet som jag trodde att det skulle. Nu pustar jag ut här och njuter av att ha en frisk tjocktarm! Trevlig helg allihop! Kram!
Skönt att det gick bra o att det var normalt.
Fick du någon bedövning/lugnande?
Var du på Sabbatsberg? Kommer du i håg vad läkaren hette?
Trevlig helg.