Pepisson skrev 2010-02-03 19:36:50 följande:
Kan jag hoppa in här? Jag har haft ont på höger sida, cirka 10 cm från revbensbågen, i höjd med naveln i snart 6 år från och till. Har varit på akuten och inlagd p g a magsmärtor tre gånger, sista gången förra hösten, men de har aldrig hittat något. De tror alltid att det är blindtarmen och AT-läkarna gnuggar händerna när de ser mig, men operation blir det aldrig. Det enda är att jag har höga värden av vita blodkroppar. Det börjar med kramper och magont och sen blir det outhärdligt efter cirka 12 timmar. Jag känner att jag har "någonting" i magen, det är en knöl där, men har aldrig gjort röntgen. De har kollat alla värden, jag har kanonvärden i övrigt. Aprilmamma: du beskrev min åkomma väldigt bra.
Ok =) Men jag har inte direkt ont, utan mest ett obehag...och nu är domningarna värst. Känns som om att någon lägger ett organ el nått i handen och trycker ihop...
Men läkaren tror att det är sklettrelaterat, från bröstryggen. Jag har gjort 2 st ul på bukorganen så om det var nått knas där inne så borde det ju synts tycker man. Eller bör man "tjata" till sig en röntgen..?! Jag testar med träning i ca 6 mån o om det inte ger sig så får jag gå vidare...
Det känns som om att hela min mammaledighet har har kretsat runt detta hittils..trist.
Men om det vore blindtarmen så borde det väl inte komma o gå tycker man, eller hur?