• Anonym

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Vill veta sådant som funkar, som har funkat för er. Vilken mat, träning, tips, osv. Tell me.

• Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?
  • Anonym
    lillekatt skrev 2009-11-24 21:27:52 följande:
    Träna och skippa onyttigheter. Vad annars?
    Det gör jag redan men det går för sakta.
  • lillekatt
    Anonym skrev 2009-11-24 21:30:55 följande:
    Det gör jag redan men det går för sakta.
    Det går tillräckligt fort för att betraktas som en hälsosam viktnedgång. Möjligtvis kan du variera träningen och trappa upp när det blir för "lätt".
  • Issa79
    Anonym skrev 2009-11-24 21:19:50 följande:
    Nej jag vet det men behöver en liten snabb-fix, ska ta tag i resten sedan. Har inte jättemycket att gå ner, c:a 7 kg.
    varför behöver du en snabbfix? Bättre o göra det ordentligt från början. Nyttig mat var 3e timme o motion går hyfsat snabbt ändå.
  • Anonym
    Julutzi skrev 2009-11-24 21:30:10 följande:
    Nej jag klarade mig, men som sagt, jag mådde dåligt under denna perioden och sprang för att få ut aggressioner!
    Okej. Jag mår bra iaf och ska göra det för att bränna fett. Hoppas du mår bättre nu.
  • Julutzi
    Anonym skrev 2009-11-24 21:36:08 följande:
    Okej. Jag mår bra iaf och ska göra det för att bränna fett. Hoppas du mår bättre nu.
    Ja det gör jag... det va över 10 års sedan det hände! Lycka till!
    ♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Anonym
    Issa79 skrev 2009-11-24 21:34:49 följande:
    varför behöver du en snabbfix? Bättre o göra det ordentligt från början. Nyttig mat var 3e timme o motion går hyfsat snabbt ändå.
    Jag har en grej jag ska på där jag vill vara så smal jag hinner bli. Och det går verkligen inte snabbt nu. Skulle jag äta så ofta som var tredje timme skulle det nog gå ännu sämre. Är rädd att äta för mycket.
  • Anonym
    Julutzi skrev 2009-11-24 21:37:11 följande:
    Ja det gör jag... det va över 10 års sedan det hände! Lycka till!
    Vad skönt! Tack så mycket.
  • Issa79
    Anonym skrev 2009-11-24 21:38:46 följande:
    Jag har en grej jag ska på där jag vill vara så smal jag hinner bli. Och det går verkligen inte snabbt nu. Skulle jag äta så ofta som var tredje timme skulle det nog gå ännu sämre. Är rädd att äta för mycket.
    Äter du var 3e timme så ökar du kroppens förbränning eftersom den "vet" att mer näring kommer. Slutar du äta eller drar ner för mkt så kommer kroppen ställa in sig på svält o hålla hårdare i fettet. Du behöver inte äta massor men ex ett äpple o keso eller tonfisk. Frukost mellanmål middag mellanmål kvällsmat typ... Det ökar förbränning.
  • lillekatt
    Anonym skrev 2009-11-24 21:36:08 följande:
    Men gör så att du tar kontakt med en personlig tränare/rådgivare som finns på de flesta gym och träningställen och be honom eller henne att sätta ihop ett varierande träningsprogram för dig.
    Jag vet ju inte hur mycket du väger nu, men om du bara vill gå ner 7 kg så gissar jag på att du inte kan vara speciellt överviktig. Därför är det också svårare för dig att tappa kilon lika snabbt som för tex någon med en 40 kg-os övervikt. Försök att hitta en rolig träningsform du trivs med och som du kan fortsätta med även efter att du nått din trivselvikt. Träning är ett jättebra sätt att få en stund för dig själv och en viktig del i ett hälsosamt liv.
  • Nimbus

Jag gick ner 8 kg på en månad, enkelt, slutade äta och dricka sötsaker.

Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?