• Anonym

Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?

Vill veta sådant som funkar, som har funkat för er. Vilken mat, träning, tips, osv. Tell me.

• Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?
  • Anonym (Aniara)
    Julina skrev 2009-11-24 23:24:07 följande:
    kolhydrater = hjärnans enda bränsle, får vi inte i oss det tillverkar kroppen ketoner som gör att kroppen blir sur, alltså lägre pH Lägre pH = kan leda till DÖDEN!! Kolhydrater binder 4 ggr med vätska än fett och proteiner Mindre/inga kolhydrater = man går ner i vikt vilket i huvudsakligen inte bara är fettmassa UTAN VÄTSKA Mitt tips: ät lagom och rätt slags kolhydrater regelbundet. Undvik mättat fett och gör av med den energin ni stoppar i er Träning = starkare skelett, leder och muskler. Mindre risk att drabbas av sjukdomar, gladare hjärta, frisättning av dopamin = gladare och piggare humör Lycka till!
    Ja, därför måste du ju äta fett om du inte äter så mycket kolhydrater, annars dör du.

Äter du enbart protein drabbas du av proteinförgiftning -och dör...

Själv dumpade jag 10kg på 2 månader för över 1 år sedan genom att skippa kolhydraterna. Och jag lever fortfarande
  • HannaS83

Jag gick ner snabbt nagra kilo ett par ar sedan pa att endast äta grönsallad (med vinigtette) och varmakoppen soppor. Ingen langvarig diet alltsa, och säkert rätt onyttig, men man kan ju köra en light variant och bara byta ut ett eller 2 mal mat om dagen. Funkar för mig iallafall

• Anonym (Aniara)

Bridget Jones skrev 2009-11-25 11:53:04 följande:

det har jag också läst o hört ifrån en dietist o det är för att kroppen o främst hjärnan behöver kolhydrater för att fungera.
    Skulle vara intressant att ta del av den studien. Jag är nyfiken på under hur lång tid och i vilken ände av studien de mådde som sämst.
  • Anonym
    Hanna36 skrev 2009-11-25 22:36:22 följande:
    Alltså 6 veckor är max, men minst måste man hålla på 2 veckor. det är ju inte så lång tid?
    Jag har gått ner mina kilon nu, så det är inte aktuellt för mig. Jag försökte ett par veckor med GI när jag höll på och varje dag var en plåga så för mig är två veckor på GI en evighet. Jag tror att gamla tallriksmodellen, att äta allt med med måtta och att röra sig är det bästa. Naturligtvis går man ner med GI. Man går även ner om man bara äter några godisar om dagen. Frågan är hur nyttigt det är.
  • Amber1975

Anonym (Aniara) skrev 2009-11-25 22:45:32 följande:

Bridget Jones skrev 2009-11-25 11:53:04 följande:
    Skulle vara intressant att ta del av den studien. Jag är nyfiken på under hur lång tid och i vilken ände av studien de mådde som sämst.
    Jag känner inte till den studien, men jag läser till dietist och där för vi oxå lära oss kolhydrater är hjärnans enda möjlighet till bränsle.
  • Anonym (sjuk?)

Jag har gått ner 50 kilo på 1½ år..genom väldigt minskat matintag, oftast två koppar kaffe per dag bara....kan inte få i mig mat..är rädd vart det här kommer leda..
    om vi pratar bmi så har jag iaf 20 nu..så jag är ju inte underviktig..vet inte vad jag ska ta mig till..

• Trill

Miljögifter och tungmetaller finns samlat i kroppsfettet.
    När man går ned i vikt frigörs de i kroppen tillsammans med fettet.
    Detta är vanligtvis ofarligt och försvinner ut ur kroppen den naturliga vägen.

MEN om man går ned i vikt för snabbt, frigörs väldigt mycket gift i kroppen på en gång, vilket kan skapa inflammationer plus att det är farligt för hjärtat.

Därför bör man inte gå ned i vikt för snabbt.

Var rädd om dig!

• Bollen82

Superslim kombinerat med nutrilett..

• Anonym

Extravagansa.... funkade jättebra för mig, och sedan får man också lära sig hur man ska äta för att inte gå upp i vikt igen.

• Anonym

Viktväktarna. Gått ner 18 kilo på ca 4 månader och har ca 14 kilo kvar till mål.
    Äter allt men med måtta.. Motionerar med spinning 1-2 ggr/vecka och promenader när jag har tid. Jag skippar deras möten men är med på internet.

Om man vill gå ner i vikt och behålla vikten får man göra sig bredd på att ändra saker i sin vardag. Jag tror inte på pulverdieter och andra snabba lösningar. Då går man tillbaka till sina gamla vanor (som gjort att man gått upp i vikt tidigare) när man är klar.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-27 10:15:09 följande:
    Viktväktarna. Gått ner 18 kilo på ca 4 månader och har ca 14 kilo kvar till mål.Äter allt men med måtta.. Motionerar med spinning 1-2 ggr/vecka och promenader när jag har tid. Jag skippar deras möten men är med på internet.Om man vill gå ner i vikt och behålla vikten får man göra sig bredd på att ändra saker i sin vardag. Jag tror inte på pulverdieter och andra snabba lösningar. Då går man tillbaka till sina gamla vanor (som gjort att man gått upp i vikt tidigare) när man är klar.
    Fast vadå tror inte på pulverdieter? Allt beror ju på vad man gör EFTER kuren. Jag gick ner 30 kilo med Cambridge för fem år sedan och jag väger fortfarande samma som när jag slutade. Samma för min man. Han gick ner drygt 35 kilo och har tom gått ner ett par kilo till sedan vi slutat. Självklart måste man ju lägga om sina vanor. Det måste man efter alla dieter. Att man går upp igen på just pulver är fördomar. Faktum är att de flesta som går ner MYCKET i vikt faktiskt lägger på sig igen, oavsett diet.
  • Nimbus
    Anonym skrev 2009-11-24 22:10:17 följande:
    Fast jag dricker aldrig sötsaker och godis äter jag lite max en gång i veckan så tyvärr tror jag inte det hjälper för mig.
    Uteslöt allt sött/sockrat och onyttigt alltså: godis, dricka, chips, ketchup, sylt, kakor osv, alla dagar i veckan.
Svar på tråden Hur gjorde ni för att rasa i vikt snabbt?