Hur länge BEHÖVER barn kvällsmål?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
varför skall de sluta med kvällsmat?
Slutar med?
Det äter ju hela familjen. Är väl inget konstigt? Eller menar du att man inte ska äta nåt mer efter middagen?
Man behöver inte sluta med det allas, jag själv gillar att äta något litet efter middagen.
Jag äter själv inget på kvällen efter maten. Vi brukar äta kring 17.00 och och vår 16-månaders får sen välling/gröt ca 1,5 timme efteråt före läggdags. 5-åringen äter inget före läggdags och ber heller inte om det.
Jag antar att du inte menar middag utan nått att äta innan dom går och lägger sig. Båda mina barn slutade självmant med vlling när dom var dyga året, sen dess har dom inte ätit något efter middagen.
Det beror väl på hur sent ni äter middag och hur tidigt de äter frukost.
Nattfastan ska inte vara för lång.
Ett kvällsmål är viktigt för barn växer.
Ja, det skulle inte funka i den här familjen iaf. Man blir ju vrålhungrig på kvällen utan kvällsmål.
Hur får ni in alla 5 måltider då om man skippar kvällsmaten?
Huvvaligen
little squirrel skrev 2009-11-25 10:01:43 följande:
det är klart om man äter middag 16-17 tiden att barn som lägger sig vid 19/20 behöver kvällsmat. Även om man äter vid 18 kan barn behöva kvällsmat de växer o hur skall de kunna sova gott mellan 19-7 utan mat i magen.
E ni inte kloka någonstans?!