Hur länge BEHÖVER barn kvällsmål?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
little squirrel skrev 2009-11-25 19:57:18 följande:
Ska tillägga att trots att dottern både får mellanmål och kvällsmat i form av gröt och lite kräm så är hon en väldigt smal och liten flicka, finns givetvis inga som helst samband mellan fetma hos barn och kvällsmål, det är absurt att detta ens kom på tal...
Beror väl på barnet. Våra äter middag runt 18-tiden. Är de hungriga säger de till (2,5 och 4 år) och då får de givetvis något. Men inte annars.
Jag har ätit kvällsmål (eller kvällsfika som jag kallar det) så länge jag kan minnas.
Måste ha tex en macka eller två och gärna en tekopp på kvällen. Bara middag klarar man sig ju inte på, att gå och sova hungrig är ju hemskt!
Och såvidare fet är inte jag i alla fall. Några graviditetskilon kvar, men 55kg till 163 cm är ju rätt ok...
Så tjock av kvällsmål blir man ju inte alltid. Beror ju på VAD man äter och framförallt hur mycket!
kvällsmål kl 19 blire för mina gossar på 6 o 7 år, nattning kl 20.
dottern på 1 år får oxå en kvällsmål vid 19.
aktiva barn behöver energi. så e d bara.
tycker oxå tio är sent, men alla är ju olika :D
Vi äter oftast middag vid 16.30 -17 tiden och sen äter Lucas kvällsfika,
oftast är det frukt.. eller gröt..
Jag äter också kvällsfika och är 22 år ;P
Vi äter oftast middag vid 16.30 -17 tiden och sen äter Lucas kvällsfika,
oftast är det frukt.. eller gröt..
Jag äter också kvällsfika och är 22 år ;P