Hur länge BEHÖVER barn kvällsmål?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Jag äter kvällsfika fortfarande, fastän jag är vuxen. Slutar med det, gör man om man inte längre är hungrig på kvällen.
Vi äter t ex middag omkring 1630 på vardagarna, och 10-åringen lägger sig kl 21. Då är han lite hungrig och äter ett par smörgåsar innan han lägger sig. Skulle vi äta middag 1930, så skulle det inte behövas något mer sedan ...
Vi äter inte nå "kvällsfika" och dottern är 3..
Vi äter middag så pass sent, efter att man kommit hem från dagis/jobb så är de middags time vid 17-18 tiden och sen sängen vid 19.30 -20..
Och de klarar dom ju sej på alldeles bra tills frukost!
Tycker jag..
Som mindre så drack hon kvälls/natt välling tills hon började dagis då dom ordetnliga middags o säng rutinerna kom igång..
min son äter middag vid 17-17.30 kvälls mat vid 19 o välling när han lägger sig o han är ändå vrålhungrig när han vaknar o är 3.5 år.
Min 2-åring får inget kvällsmål utan går och lägger sig strax efter middagen (runt 18.30).
Vi äter ju kvällsmat runt 20-tiden, någon macka eller så, och då sover ju dottern.
Hon har för övrigt både idealvikt och längd.
Jag vet att äldre inte ska vara utan något att äta mer än 11 timmar och jag skulle tro detsamma gäller barn.
little squirrel skrev 2009-11-25 10:05:53 följande: