Hur länge BEHÖVER barn kvällsmål?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Alltså inte bara som nattningsmys utan rent näringsmässigt. När kan man sluta med kvällsmacka/välling/gröt?
Detta har jag aldrig stött på.Sonen får gröt,smörgås o lite frukt vid 18-tiden,sen sover han mellan 19;30-07:00 då vi äter frukost.
Blir man fet av kvällsmål...konstigt isf att någon forskning inte visat detta.De e ju vad man stoppar i sig.
Denna vikthysteri håller på att gå för långt.Ge barnen bra mat som de behöver,istället för skräp å stoppa i sig i tid å otid å umgås med dem,så har man motat mycke övervikt vid grinden.
Vi har inte ätit kvällsmål i mitt hem som barn och jag tror inte att jag kommer att ge mitt barn det heller. Vi äter sen middag och då behövs inte det anser jag.
Mina barn äter frukost, frukt, lunch, mellanmål och middag. Mellan 19.00 och 07.00 sover dom och då behöver de inte äta, och det har de inte behövt sen de var bebisar.
Jag kan förstå att det är olika och att man har olika matvanor. Alla kroppar är inte helt lika.
Vilken attityd ni har en del här. Tror ni att ni har uppfunnit de enda rätta matvanorna? Det kan faktiskt variera.
Många barn som sover hela natten behöver inte äta förrän det blir frukost. är ni själva hungriga när ni sover?? Det är inte jag. jag blir hungrig när jag vaknar.
Det känns som om alla inte pratar om samma sak. Det är ju inte själva middagen/kvällsmaten som diskuteras. Det är klart alla måste äta något vid17-18 tiden. Frågan är om man behöver äta något efter det.
mmm har också en känsla av att det är en del språkliga missförstånd...
JAG menar när man inte behöver något efter målet ca 17-18 rent NÄRINGSMÄSIGT.
little squirrel skrev 2009-11-25 19:57:18 följande:
HUR får ni plats med alla dessa mål under dagen??
Jag kan klämma in MAX 4 mål/dag ibland blir det bara 3 stycken!!!
Han vaknar vid 8-9 och somnar för natten 18-19.
Min son är9 och äter alltid en macka på kvällen. Annars är han hungrig ca 30 minuter efter att han lagt sig. Så här är dfet fika varje kväll.