Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

Elins mamma 2010 skrev 2010-06-07 12:46:01 följande:
    ja de vill väl bara ha så många tittare som möjligt. Det betyder ju fler företag som vill göra reklam i samband med programmet och det i sin tur betyder ju money money...
    exakt.. det är ju väldigt lätt att vinkla saker som så mycket värre än det är.. tänker tex på nagelchristina... min favvo ha ha..

Visst verkade det som om hon var helt blåst och hoppade från projekt till projekt, lade pengar hon inte hade på tuttar osv... men det kan ju ha funnits massor av saker som ligger bakom något sådant.
    Samma sak med skilsmässor och uppbrott.. att tex Peter går från brud till brud i serien.. fick en tanke.. KAN det vara producenterna som sagt till honom " men du.. den HÄR tjejen är ju med i serien, henne känner vi hon skulle passa JÄÄÄTTEBRA ihop med dig, ska du inte träffa henne":... och så har det gått som det gått

bara en spekulation.. känner til värre grejer som pågått bakom kamerorna och när de är avstängda i andra sk dokumentärer och dockusåpor så det skulle inte förvåna mig
  • sasssyy
    Anonyhm skrev 2010-06-07 12:47:29 följande:
    Jepp. mitt första intryck av henne var "HJÄLP" men hon har verkligen mognat i räserfart. Nu är hon faktiskt mamma. 
    frågan är om hon orkar.. jag menar.. det har varit MYCKET i hennes liv och hon är ju inte gammal.. det är jobbigare att bearbeta kriser när man är yngre.. hennes mamma är döende, hon har blivit mamma-- Hon visar en bild utåt.. men ingen av oss vet vad som händer på insidan och det är säkert något därför som socialtjänsten vill ha henne på ett boende.. för om hennes mamma snart dör så kommer en allvarlig kris till.... den som stöttat henne genom graviditet och förlossning kommer att försvinna..det är jobbigt nog att förlora sin mor--

Jag tror att de vill säkerställa att hon är stabil nog och har mognaden nog att hantera allt när det ramlar över henne..
  • sasssyy
    Pillarbox skrev 2010-06-07 12:52:16 följande:
    hannah, är det hon med den läskiga mamman, hon som har långt hår och är smal (mamman)
    japp..hon som visade hela rövskåran när Hanna åkte till mödrahemmet.. visserligen inte med mening men det var lite mer än jag ville se.. lågt skurna byxor på en kvinna i den åldern känns så fel...

snacka om OT... sorry
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-07 12:53:11 följande:
    nej jag tror inte producenterna är så knäppa att göra så som du skriver...då kan man fråga er fick producenterna peter och christina gå skilda vägar samma med simon o michelle o simon o sofie,

tänk efter själva ge inte producenterna skiten
    ursäkta mig. men det är ju producenterna som bestämmer vad som ska visas och hur.. jag har ganska mycket inside info om tv-världen av olika skäl och jag vet att i stort sett ALLA dockusåpor är uppgjorda in i minsta detalj.. allt från små intriger till stölder mellan lag (Robinsson tex).. så det är nog dags att du börjar lyfta slöjan från ögonen och se hur det verkligen går till i tv-världen.

ALLT handlar om tittarsiffror... om ingen tittar så tjänar producenterna inte pengar därför måste de välja att vinkla saker, hitta saker som egentligen inte skulle hänt om de inte lägger sig i... så jo... det är precis så det går till i tv-världen varför "UNga mödrar" skulle stå utanför detta är för mig ganska otroligt
  • sasssyy
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-07 12:58:35 följande:
    jag tyckte synd om henne då...
    Det är ju sånt en proffsig producent hade redigerat bort.. faktiskt... men de proffsiga jobbar inte med dockusåpor
  • sasssyy

Ang Hannas "Mobilproblem" så tror jag absolut att det kan vara en stor del.. har själv en kompis som är helt uppslukad av sin mobil.. man kan sitta mitt emot henne och prata om något viktigt och rätt vad det är tar hon upp mobilen och börjar skicka mess till någon.. så måste hon sitta o vänta på svaret och svara tillbaka.....en sak om hon får ett mess som hon kollar på lite snabt och kanske ber om ursäkt för att svara på men inte... jag frågade henne en gång om hon var tvungen att välja på att gå osminkad till jobbet en vecka eller vara utan sin mobil en vecka, då sa hon att båda var en omöjlighet.......

Hon skulle inte klara sig sa hon....då undrar man ju hur prioriteringarna är liksom...Jag har sett folk som fullkomligt flippat ut när de insett att de inte får använda sin mobil på flygplanet..samma person reagerade knappt när deras bagage försvann

Jag vet människor som aldrig pratar med någon i riktiga livet.. jag känner ett tvillingpar som aldrig pratar med varandra.. de ligger i varsitt rum och messar till varandra..samma sak i klassrummet... de HAR inget riktigt talspråk trots att de är 16 år, lyckas man få dem att prata så hör man dem inte.. skrämmande...

Ang hon den unga tjejens pojkvän som inte tittar in i kameran.. han är ju blyg stackaren... måste man titta in i kameran för att vara "okej"...jag tycker det känns mer naturligt om man bara är sig själv och inte glor rätt in i kameran faktiskt.. Men både han o tjejen verkar ju vara lite i en rosa värld och inte riktigt förstå vad som händer.. hoppas de lyckas hålla ihop iaf...

• sasssyy

Som vi sagt så många gånger förr så handlar det nog om mycket mycket mer än det vi får se vad gällande Hanna. Jag läser till socionom i Sverige men vet att när det gäller insatser och stöd så är Danmark ljusår före oss, så om de har sagt NEJ till en stödfamilj så måste det finnas något allvarligare.

Sen kan det ju också vara för att Hanna ganska nyss blivit mamma och att det inte direkt är ett smart drag att komplicitetra anknytningen genom att lägga in ett moment till. En kontakt/stödfamilj ska man nog inte koppla in förrän anknytningen är klar och tydlig och barnet är lite större, 2 år tror jag är rekomenderat eftersom man inte tycker att barn ska ha varannan veckasboende förrän vid 2 års ålder också. De har lättare att förstå då att de kan ha "fler boenden"

Hanna hade väl ett förflutet som agressiv och är känd för att ha problem att kontrollera sin ilska, iofs inget underligt med det med tanke på att hennes mamma är så sjuk, men det är än ändå jätteviktigt att hennes aggressivitet inte kommer tillbaka och går ut över barnet. Mamman är sjuk och orkar inte ställa upp - jag tror att situationen hade varit annorlunda om mamman inte vore döende-

De måste helt enkelt se att Hanna har en en tydlig anknytning till barnet och det är INGET vi kan avgöra om hon har eller inte utefter vad vi får se på tv....tv-bilderna är ju bara en mikroskopisk del av hennes vardag liksom... sitter hon med barnet i famnen och gullar för att hon inte kan stoppa sig från att gulla med sitt barn eller gör hon det för att det är så hon sett att man SKA göra, det är en väldig skillnad och helt omöjligt att avgöra på bara något/några besök och absolut inte via tv så därför måste hon bo på hem

min spekulationer bara... Om nu någon är intresserad

• sasssyy
    Limba skrev 2010-06-08 12:15:32 följande:
    Hanna sa ju att första månaden på mödrarhemmet så fick hon 11 000 kronor från soc som hon shoppade bort så hon fick låna pengar från mödrarhemmet. Det är ju en enorm summa. Sen verkar det ju vara billigt i Danmark också. Tvillingmamman som fick 400 kr av pappan att leva för i 2 veckor kunde ju handla hur mycket som helst för de pengarna, till och med en limpa cigaretter som i Sverige kostar 400 kronor.
    nää det är INTE billigt i danmark.. det är iaf inte min uppfattning.. Vi var där i sommras och bara att fika ute kostade bra mycket mer än i Sverige.. huvva..

Cigaretter däremot är billigare.. Tvillingmamman hade dessutom presentkort på 250 kr som hon handlade blöjor och andra mat- och hygienartiklar till bebisarna
  • sasssyy
    Stargirl skrev 2010-06-08 12:42:14 följande:
    Men hon lärde sig ju efter en gång. Hon räknade pengar när hon handlade osv.
    Det finns många vuxna som intekan hantera sin ekonomi.
    jo precis.. men de vuxna hamnar också under socialtjänstens lupp förr eller senare.. iaf om de måste låna pengar av myndigheter för att ha råd till mat (som ju Hanna gjorde)

Det är mycket pengar att få i handen för vem som helst.. och har hon inte unnat sig något på länge så kan jag förstå reaktionen lite... dock anser jag att man skulle delat upp pengarna, förmeldat dem som man kan göra i Sverige iaf.. att man får lite varje vecka istället, blir svårare att bränna dem på onödigt då... Men jag vet inte om man kan göra så i Danmark.

Att en ung tonåring inte kan handskas med pengar är inte så otroligt faktiskt
Svar på tråden Unga mödrar Danmark