Unga mödrar Danmark
min uppfattning är att samhället i danmark har en annan syn på rökning rent allmänt.. folk röker ÖVERALLT, de gånger jag har varit i danmark har jag hållit på att bli förgiftad *S*
Visst har det säkert med uppfostran att göra, de har heller inga åldersgränser på att köpa cigaretter.. MEN å andra sidan har inte tonårsrökningen minskat så radikalt i Sverige heller sen vi införde den gränsen (det är faktiskt inte så länge sedan).. men Sverige har ändå alltid legat efter Danmark i rökningsstatistiken..(OCH i statistiken på hur många tonårsmammor det finns... frågan kom upp förra säsongen tror jag och jag hittade länkar ha ha *S* )
SEN är jag nästan säker på att produktionsbolaget inte har letat efter några tonårsmammor som har lyckats till fullo, som är bra mammor och goda förebilder utan snarare letat efter tjejer som kan skapa lite debatt, uppröra lite och få folk att vilja hänga kvar och följa serien.. för HELT SERIÖST.. utam MS, MElissa och NagelKristina och de andra brudarna hade vi ju inte följt serien... En handfull duktiga, präktiga (gärna kristna och gifta som planerat barnet efter bröllopet också) mammor vars män har en god inkomst, och som studerar på distans, har välstädat hemma och tid att gå till gymet och ta hand om sin kropp....hade vi kollat då?