Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

En halvö... således kan man säga PÅ Jylland.. MEN det innebär att man också kan säga att man bor på den skandinaviska halvön om man är svensk vilket ju är lite coolt tycker nörden jag då.

• sasssyy
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-11 14:59:51 följande:
    Alltså Jylland är en stället som Sthlm ja då bodde jag i Älvsjö nu bor jag i danmark i Jylland !!
    Det är ingen Ö utan ett ställe.
    Jylland är namnet på halvön...PÅ Jylland / I jylland är efter vad man själv tycker men Jylland är inte fastland utan en halvö sammankopplad med fastlandet..

MEN det har ju inte med tråden att göra egentligen så kanske vi kan släppa det för de säger trots allt PÅ även i Unga Mödrar....
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-11 17:53:56 följande:
    som jag har tidigare skrivit så stavas namnet Rebecza på det viset jag skriver
    då borde det ju uttalas rebecksa enligt konstens alla regler.. konstiga stavningar har man ju sett men ett z har inget annat uttal än ett s-liknande ljud... inte i något språk så vitt jag känner till och jag har trots allt en lingvistisk bakgrund.. känns lite trash.-varning när man stavar namnet så udda som det bara går.....utan någon som helst funktion mer än förvirring..
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-11 17:57:33 följande:
    inte mina problem tyvärr men hon stavas så och uttalar det på samma vis som rebecka
    nej det har jag heller inte påstått.. bara att jag tycker stavningen är urfjantig...
  • sasssyy
    Arentorpbebis skrev 2010-06-11 19:11:17 följande:
    Nu ska vi beställa hem pizza för jag ska ha UM-maraton
    fasen va roligt.. kan vi inte ha en UM-träff..tränga ihop oss i ett familjerum på ett hotell..helst i danmark då och kolla på UM-avsnitt...gå ut på samma uteställen som visas i serien..åka guidade turer längs deras bostadsområden Drömmer
  • sasssyy
    hysteria skrev 2010-06-11 19:28:15 följande:
    Och röka på bussen ;)

Men hon har nog ändrat stavning nu för det stog bara "Rebecca" utan z.
    jag röker ju inte.. men vi kanske kan steka vårrullar och färga håret på varandra... dricka litervis med läsk och försöka hitta Peter.. de av oss som råkar vara singlar får singla slant om vem som måste dejta honom *S*
  • sasssyy
    hysteria skrev 2010-06-11 19:44:16 följande:
    Fast du får nog ställa upp för laget ändå, alla röker ju i danmark, ingen vet varför dom bara handlar av instinkt. :) Fattar inte varför M-S ska färga håret och klippa sig hela tiden, lägg ner samma tid på sin skola så är saken biff! (Tycker hon passar bäst i brunt långt hår)

Jag är ju inte singel men om man är tvungen att välja så kan ju hänga på Melissas ex :)
    ja men jag kan ju bli passiv rökare
  • sasssyy

eller så kör dem inte så fort.. de måste ju fokusera på att röka samtidigt

• sasssyy
    Mamma till Fem döttrar skrev 2010-06-11 21:04:47 följande:
    Glöm inte det hemska löshåret
    så klart måste vi alla ha brunkräm i massor (vi som inte kan idiotsola solarie) och massor massor av löshår i klämmor....och "skita på sig-brallor" ha ha ha ha
  • sasssyy

hon majas mamma.. hur länge har hon varit i hop med den där killen egentligen??

och en annan sak......ta för fan upp ungen ur sängen när du går på dass!!! och stäng inte in henne i rummet för att göra dig "snygg".....

Och sen en till.......är hon alltid snuvig??? Hon snörvlar ju alltid när hon pratar..

Svar på tråden Unga mödrar Danmark