Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap.

Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt....

Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.

• sasssyy

vad söt hon är den där Hanna... jättegullig tjej och hennes mamma.. jag förstår hennes glädje trots att Hanna eg är väl ung.. med tanke på att hon själv fick genomgå IVF för att få Hanna...

Och en liten tår klämde jag allt fram när mamman började gråta av lättnad när barnet visade sig vara friskt....suck vad patetisk jag är... ha ha ha

• sasssyy

fast nu sjönk hon när hon står o bolmar höggravid.. vet att det är annan kultur i danmark men det är likväl inte bra för barnet...

• sasssyy

Tydligen är det helt okej att amatördiagnostisera förlossningdepp men inte ADHD????

jag håller iaf med er.. tror att det kan vara så, är tydligen ganska vanligt bland unga mödrar..

• sasssyy
    Dallandra skrev 2010-05-19 09:53:13 följande:
    Jag kan verkligen inte fatta varför man drar med sig halva släkten och kompisar in i förlossningssalen??!! Jag hade blivit så irriterade på allt prat, filmande och fototgraferande och efteråt vill jag vara själv med bebisen och pappan. Melissa borde bekanta sig med uttrycket "lagom är bäst"! Hur många lager mascara har hon egentligen? Hon är helt klart finare utan löshåret. Får hoppas att hon gör vad hon kan för att sonen ska lära känna sin pappa, annars är risken att han senare i livet i frågasätter varför hon inte lät honom träffa sin pappa.
    Det verkar ju som att soc där har rätt inställning.. de vill inte se hennes papper om hur hon och han har det... för det är egentligen inte intressant i sammanhanget utan det som ska byggas är det som är bäst för barnet.. och bäst för barnet är ALLTID att lära känna båda sina föräldrar så länge som det inte är misshandel eller andra "farligheter" inblandade....

jag förstår Nick att han inte tar kontakt för hon är ju uppenbarligen jättesårad av att han lämnade henne och det tar hon ut på Nick...så klart men hon ser ju inte att Josucha eller vad han nu heter kommer att bli lidande av det...

Tycker att det umgängesprogram som de fick var lysande, att det ska förlängas gradvis och det där om att pojken bara sover när de är ute kommer nog Nick se till att det blir annorlunda, förstår att han inte vill komma hem till Melissa för det är inte neutral mark och de där två kan nog inte riktigt vistas på mark som inte är neutral utan att det går ut över barnet...

Lagom är bäst...men Melissa har nog svårt för det oavsett om det gäller smink, kläder eller beteende...
  • sasssyy
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-19 17:22:00 följande:
    vilket lyxigt förlossningsrum Hanna har, med eget badkar!
    Det hade jag också på Östra... men sen flyttade jag in i ett annat rum för jag ville ändå inte bada.. blev så jävla irriterad på att något läckte.. man liksom hörde hur det sipprade hela tiden *S* och kunde inte alls se det avslappnande med badet så jag fick byta rum så att någon annan kunde få badet...
  • sasssyy
    Lilly80 skrev 2010-05-19 17:27:37 följande:
    Okej! inte många killar som skulle vilja vara med frivilligt när det inte är sitt eget!
    Alltså-.-- är det bara jag.. eller.. kolla hur han tittar på henne.. hur snabb han var fram att massera henne ... blickarna och stoltheten..

TROR nog att det finns något mer än bara vänskap i hans tankar...en kille som säger "vi är som ler och långhalm" och tittar på henne med sådan värme... herregud... det måste väl vara lite förälskelse...
  • sasssyy
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-19 17:31:19 följande:
    ja det tror jag också, han är kanske lite småkär
    om INTE så är han iaf otroligt stolt och full av beundran för sin tjejkompis.. och bara det är vackert att se på...
  • sasssyy

MEH vilka snusktanter ni är *S* hehehe

• sasssyy

jag håller helt med om rökningen.. men 400 kr räcker inte länge i Danmark.. var det inte för hela månaden också??? Det går ju jävligt mycket pengar i blöjor bara och det köpte hon för ett presentkort hon hade fått av sin mormor.. till saker hon kanske behövde till sig själv....

Man kan gnälla hur mycket om rökningen som helst men faktum är att de har en annan syn på det i danmark och då kan vi väl låta det stanna vid det.. limpa cigg eller ej... 400 kr är ungefär vad jag o sambon lever på en vecka och då har vi storhandlat minst en gång /månad så de pengarna går liksom till färskvaror, pålägg, frukt och grönt och så lite extra "mat" (vi har inte så stor frys) som färs, kyckling och sånt.. så Hon är ensam med TVILLINGAR som behöver blöjor, och hon ska ju ha mat och kunna ha en liten buffert om något händer... hur mycket pengar behöver han liksom?? Han bor på en kasern och har både mat och tak över huvudet...

Känns lite som om den lilla söta familjen inte riktigt har diskuterat hur de ska göra med sin budget...

Svar på tråden Unga mödrar Danmark