Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

AmandaBrun skrev 2010-05-10 17:44:33 följande:
    Äsch så mycket har hon inte gått upp. Go Camilla!
    nää stor mage har hon .. men det är ju bebis i.. då tycker jag hennes haremsbyxor är värre... stilakuten måste ringas *S* jag veeet att det är inne men jag tycker det är fult.....
  • sasssyy
    Orion87 skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    ja själva magen syftade inte jag på, utan det var från midjan och ner. men det kan ju vara byxorna som gör det.
    de ser man ju inte ens.. för haremsbyxorna...kanske man skulle köpa ett par sånna iaf.... o dölja de feta benen. hahah..
  • sasssyy
    marla333 skrev 2010-05-10 17:49:26 följande:
    Den vagnen köpte hon när hon var gravid.. hon sket i att betala en hyra eftersom hon ändå sagt upp sig från sin lägenhet eller hur fasen det nu var... den var sviiiiiiiindyr..

Hon jobbade ju som någon slags butikschef i en Telenorbutik eller liknande (tyckte jag såg deras logga i bakgrunden) så hon har ett jobb att gå tillbaka till efter  barnledigheten och har förmodligen en rätt så schysst föräldrapenning men hon var dålig på att hålla ordning på sin ekonomi och halkade efter.. för när killen gick ifrån henne var hon ju tvungen att slänga ut möblerna som var hyffsat nya och köpa nytt (visserligen på JYSK) för hon ville inte ha en soffa som påminde henne om exet...
  • sasssyy
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:52:35 följande:
    men jag tycker personligen att det ena utesluter inte det andra.. pojken är verkligen jätteenvis och han har även två mammor... mamma som säger en sak och mormor säger en annan vilket gör att hans trots förmodligen kommer att bli överjävligt....

att hon vill klä honom fint har väl eg inte med hur hon bemöter hans trots.. tycker hon fixar det (till min stora förvåning) bättre än många mammor i min ålder (35+)

Jag bara undrar hur DU skulle ha gjort i den situationen.. för kom inte och säg att dina barn aldrig har trotsat... om du har några.. trots är faktiskt rent psykologiskt ett sundhetstecken från ett barn som testar gränser och som utvecklas och ett barn, vid den tiden på kvällen.. hur lätt är det inte att bara säga godnatt och lägga honom i ens egen säng.. men när han kliver UPP från sin säng och går ut så är det inte så lätt...

Hon gör helt rätt om man ser till psykologiska råd, att hon sätter sig o pratar i telefon eller vid dator och därmed ignorerar honom och bara bär in honom till sin egen säng, försöker att locka med att vovven får sova där som sällskap....mycket bra gjort
  • sasssyy
    Modesty Blaise skrev 2010-05-10 17:57:47 följande:
    Håller med dig.. jag vet att min sambo satt intill vid det avsnittet och både han och jag tappade hakan.. liksom HALLÅ!?!? Den förra soffan såg nästan exakt likadan ut dessutom...

Barnet hade hon nog inget val..eftersom hon var så långt gången usch att skoja om sånt men ändå..

Och så har hon ju de där små råttorna (hundarna) helt plötsligt köpte hon en tredje liksom men den kunde hon inte ha kvar upptäckte hon, de är ju inte billiga direkt heller, i drift kanske men inte i inköp...
  • sasssyy

men brukar de inte komma upp senare på kvällen.. tycker mig ha hört talas om runt 22?? jag vet inte för jag kollar aldrig där...

• sasssyy

Camilla är härlig.. många skratt och bjuder på sig själv på ett positivt vis... HON är en förebild i mångt och mycket som har roligt i livet utan att det är på någon annans bekostnad

• sasssyy
    Isanje skrev 2010-05-11 08:31:53 följande:
    Hon borde ju inte ta på sig det ansvaret. Det är inte hennes barn.
    Hon har TAGIT ansvaret.. minns för någon säsong sedan när hon först skällde på MS att hon måste ta sitt eget ansvar.. att HON skulle se till att Tino sov och klädde på honom osv osv....

Sen gick det inte en dag...på morgonen gick hon upp och väckte MS och sa "dags att gå upp" och plockade med sig Tino ner......
  • sasssyy
    mrsjonte skrev 2010-05-11 08:41:00 följande:
    Stella borde inte gett sin mamma chansen att ta det ansvaret.
    Det är visserligen en sanning om man ser det på ett sätt.. men 16 år och nybliven mamma då behöver man nog sin mammas hjälp lite oavsett hur duktig, mogen och självständig man må vara...

Det var ganska tydligt i början av MS moderskap att mamman inte bara uppmuntrat henne att föda barnet men att även om var sååå glad att få en bebis i huset igen..

Här var det maman som var den mognare och hon borde aldrig tagit ansvaret utan visat MS att "detta får du göra på egen hand nu backar jag"...Men istället var det ju såååå gulligt o goooosigt med ett barnbarn...

Nu var MS så ung att hon trodde/tyckte det var okej.. men jag ser det även hos jämnåriga förstagångsmammor, hur deras mödrar och svärmödrar gärna "tar över" men som 30-åring har man förmodligen lite mer mognad och erfarenhet att man sätter ner foten och säger ifrån eller iaf markerar att "detta är mitt område" något man sällan har utvecklat i sig vid 16-17

MS är inte den vassaste kniven i lådan, det är väl ganska uppenbart men det har ju till syvende och sist hennes mor skuld i och hennes mor är en mycket stark kvinna som är svår att säga emot.....hur lätt tror du att det är för MS att gå emot sin egen mor??
  • sasssyy
    Isanje skrev 2010-05-11 09:01:57 följande:
    Jag tror inte det har med åldern att göra att Stella inte säger emot,utan att Stella är tyst och har svårt att säga ifrån rent allmänt,medan mormorn är en ragata (ursäkta) men Stellas mamma påminner om min mormor,och jag är en som hugger när det behövs,men inte till min mormor.
    nä det har inte så mycket med ålder att göra i hennes fall.. men rent praktiskt om hon vore äldre skulle hon förmodligen ha något lättare att säga ifrån...

och det där med att hon gav kakor till Tino.. jag blev såååå arg...
Svar på tråden Unga mödrar Danmark