mrsjonte skrev 2010-05-11 08:41:00 följande:
Stella borde inte gett sin mamma chansen att ta det ansvaret.
Det är visserligen en sanning om man ser det på ett sätt.. men 16 år och nybliven mamma då behöver man nog sin mammas hjälp lite oavsett hur duktig, mogen och självständig man må vara...
Det var ganska tydligt i början av MS moderskap att mamman inte bara uppmuntrat henne att föda barnet men att även om var sååå glad att få en bebis i huset igen..
Här var det maman som var den mognare och hon borde aldrig tagit ansvaret utan visat MS att "detta får du göra på egen hand nu backar jag"...Men istället var det ju såååå gulligt o goooosigt med ett barnbarn...
Nu var MS så ung att hon trodde/tyckte det var okej.. men jag ser det även hos jämnåriga förstagångsmammor, hur deras mödrar och svärmödrar gärna "tar över" men som 30-åring har man förmodligen lite mer mognad och erfarenhet att man sätter ner foten och säger ifrån eller iaf markerar att "detta är mitt område" något man sällan har utvecklat i sig vid 16-17
MS är inte den vassaste kniven i lådan, det är väl ganska uppenbart men det har ju till syvende och sist hennes mor skuld i och hennes mor är en mycket stark kvinna som är svår att säga emot.....hur lätt tror du att det är för MS att gå emot sin egen mor??