Unga mödrar Danmark
annakohler skrev 2010-06-02 13:05:10 följande:
varför ska jag tipsa henne?? jo hon har internet
ja om detta är en fri tråd då ska ni inte ta illa upp om jag berättar att hon får en son i unga mödrar ikväll
Lite samma som flera av de unga mödrarna verkar ha... de är med i tv, i hopp om att bli kända??? eller något.. Byter killar som en annan byter strumpor och ALLA killar ska bli ny pappa åt barnet.. och att vänta och se om relationen håller, om man klarar en vardag tillsammans, om man ens passar att leva ihop INNAN man skaffar fler barn verkar inte vara att tänka på..snacka om stämplingsteori där man beter sig precis som omgivningen förväntar sig.. är det inte en enda utav dessa unga töser som har något med sig i ryggsäcken som gör dem starka nog att avvika från den norm som finns kring unga mödrar.. De lyckas ju med att ga ALLA unga mammor en dålig stämpel, vilket är fasansfullt för jag känner många tjejer som blivit mammor före 20 års ålder och som absolut INTE beter sig på det viset.
Att skrika ut till alla, vare sig de vill höra eller inte, att man är gravid IGEN innan första barnet hunnit komma ur blöjorna, innan pojkvännen ens hunnit flytta in (och det brukar ju ändå gå fort i den seriens värld) känns bara pinsamt.. ett "titta vad jag kan"-försök...
Lika illa som att sitta vid datorn och surfa efter nya pojkvänner medan tv:n får agera barnvakt, och leta efter en ny far till sitt barn....men inte ens ha tiden/lusten/förmågan att möblera bostaden ordentligt...
sorgligt att man ens tittar på det men man känner väl för de unga töserna på ett vis och hoppas att i nästa avsnitt ska någon av dem vända sitt liv och göra något vettigt, sluta jaga killar och börja bete sig som den mamma de faktiskt aktivt valt att bli.