• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • AochJsMamma
    mortillsju skrev 2010-02-27 21:51:40 följande:
    Är det bara jag som tycker Lindex har jättemycket fint till töserna nu?? (som vanligt nästan inget till pojkar)....
    håller med! Speciellt alla fina tunikor, så att man dör nästan! {#lang_emotions_heart} 
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • mortillsju
    AochJsMamma skrev 2010-02-27 21:59:15 följande:
    håller med! Speciellt alla fina tunikor, så att man dör nästan!  
    Helt underbara kläder! Kunde handla hur mycket som helst där just nu.
  • goabarn77

Hej alla Lindexvänner! Köpte skaljackan för 399 idag och hade tänkt köpa överdragsbyxHej orna för 149. Kom dock av misstag hem med de för 299. Både jacka och byxor sitter jättebra på min tjej. Min fråga är om ni tycker att jag gjorde ett bra val till syvende och sist som valde att behålla grejerna? Tack på förhand för era synpunkter. =) Förresten, fleecejackorna fanns inte i butik här- har era butiker fått in dem?

• Hallontårta

Har H&M alltid haft dubbelstorlekar?? Jag hade för mig att de brukade ha rena storlekar? Det är ju svårt att handla kläder nu då 86 är för litet, 92 lagom och 98 lagom på vissa. Dvs 86/92 är för litet och 98/104 alldeles för stort :(

• j00hanna
    goabarn77 skrev 2010-02-27 22:25:52 följande:
    Hej alla Lindexvänner! Köpte skaljackan för 399 idag och hade tänkt köpa överdragsbyxHej orna för 149. Kom dock av misstag hem med de för 299. Både jacka och byxor sitter jättebra på min tjej. Min fråga är om ni tycker att jag gjorde ett bra val till syvende och sist som valde att behålla grejerna? Tack på förhand för era synpunkter. =) Förresten, fleecejackorna fanns inte i butik här- har era butiker fått in dem?
    Jag tycker du gjorde ett bra val eftersom Fix skalbyxorna är vattentäta. (vi funderade inte ens på de billigare utan köpte solklart fix)
    Och ja här finns fleecejackorna :D
  • j00hanna
    Hallontårta skrev 2010-02-28 09:13:50 följande:
    Har H&M alltid haft dubbelstorlekar?? Jag hade för mig att de brukade ha rena storlekar? Det är ju svårt att handla kläder nu då 86 är för litet, 92 lagom och 98 lagom på vissa. Dvs 86/92 är för litet och 98/104 alldeles för stort :(
    Nej, jag tror inte det, har för mig att då vi började köpa från större sidan (från 86 och uppåt) hade de enkelstorlekar, men jag är inte 100. Och vi har precis samma problem.
    86/92 är för litet(ids inte köpa så småa storlekar då han normalt har 98) och 98/104 för stort :((
  • Hallontårta
    j00hanna skrev 2010-02-28 09:43:28 följande:
    Nej, jag tror inte det, har för mig att då vi började köpa från större sidan (från 86 och uppåt) hade de enkelstorlekar, men jag är inte 100. Och vi har precis samma problem. 86/92 är för litet(ids inte köpa så småa storlekar då han normalt har 98) och 98/104 för stort :((
    Men åh Då är det bara Lindex nu som har enkla storlekar? KappAhl har ju också dubbla..
    goabarn77 skrev 2010-02-27 22:25:52 följande:
    Bra köp!
  • mortillsju
    Hallontårta skrev 2010-02-28 09:13:50 följande:
    Förr hade väl de flesta butiker enkelstorlekar, och än tidigare var det jämna 10 cl dvs 80, 90, 100 osv. Det var klurigt vill jag lova när overaller skulle köpas!

Jag ogillar också alla dessa dubbelstorlekar, jag fattar att det är billigare för tillverkarna men svårt för oss konsumenter. Min dotter har nu 110 och sonen 122 så jag är glad att Lindex i alla fall har enkelstorlekar. Toppen!
  • sarsparis

Vad är det som gör att alla inte får rabattkuponger/koder? Den senaste har jag inte fått, men jag fick tex gången innan, och även andra gånger, men nu börjar jag fundera på hur många rabatter jag inte fått egentligen.....tur att man kan hitta koderna här ialllafall.

Nu är jeansen med stjärnor på och turkos traktor tröja beställd, lite fånigt känns det att handla på nätet när man har 10 min gångväg till närmsta lindex, men de hade inte rättstorlek.....

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10