• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • iAnnaMaria
    Finesse skrev 2010-02-25 09:49:19 följande:
    Har beställt kläder på shop online.. tog 110 för att hon ska kunna ha dom kanske till hösten.. är det bara jag eller tycker ni andra att lindex har fruktansvärt dålig kvalite och att allting krymper i tvätten? Nu har hon 104 på det mesta därifrån.. men 86 från hm och kappahl.. Efter en tvätt är ju kläderna redan små.. och jag tvättar dom lika mkt som dom från hm och kappahl..
    Mina lindex har aldrig krympt i tvätten faktiskt. Har samma storlek på lindex och kappahl här.
  • Finesse
    iAnnaMaria skrev 2010-02-26 09:00:14 följande:
    Mina lindex har aldrig krympt i tvätten faktiskt. Har samma storlek på lindex och kappahl här.
    Vad gör jag för fel då? Jag tvättar alla kläder tillsammans.. så man tycker ju att om lindex krymper borde ju kappahl och hm oxå göra det..
    Ebba 071228
  • Buttelina
    Finesse skrev 2010-02-26 09:02:51 följande:
    Vad gör jag för fel då? Jag tvättar alla kläder tillsammans.. så man tycker ju att om lindex krymper borde ju kappahl och hm oxå göra det..
    mina lindex drar oxå ihop sig i tvätten. det gör de flesta bomullskläder
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Smultronhjärta
    Vilken temperatur och ev torktumling påverkar ju också..
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Xgirl83
    Vår dotter ärver en del av sin ett år äldre kusin. Då är kläderna alltså tvättade en hel del när dottern får dem. Och ja, DE kläderna är i alla fall krympta. De hon nu har ärvt som är Lindex i stl 92 är ungefär samma storlek som dotterns mer nyinköpta kläder i stl 86 som har använts några månader. Kappahls vet jag inte då vi inte har några nyinköpta kläder därifrån att jämföra med. Men de hon ärvt i stl 86/92 är i alla fall lite för stort ännu.

Men eftersom de är ärvda så vet jag ju inte alls hur de har tvättats/torktumlats.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10