• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Finesse
    Smultronhjärta skrev 2010-02-26 09:09:54 följande:
    Vilken temperatur och ev torktumling påverkar ju också..
    jag tvättar precis som det står och jag har inte ens nån torktumlare.. jag använder aldrig torkskåp heller..
    Ebba 071228
  • Tvillingmamma2007

Lindex kläder brukar vara små tycker jag speciellt t3b2 och unisex modellerna. De enda som brukar vara normala tycker jag är fix och bamse förutom att fix kan vara lite smala ibland. Kappahl tycker jag också är lite små i strl och smala men köper inte så mycket därifrån. HM kan vara stora tycker jag. Grabbarna har batman/spidermantröjor därifrån i strl 98/104 som tom nästan är lite större än lindex t3b2 tröjor i 110...

• mortillsju

Textilkunskap säger att billig bomull ( som tex i stora kedjornas kläder) ofta är av korta fiber. De långa fibrerna tar kvalitetsmärkena hand om (dyrare råvara, dyrare pris) och denna kortfibriga bomull har tendens att krypma mer. Sen beror krymning ofta hur stickningen av fibern är gjord. En och annan gång får man tag i ett pangplagg även på de billiga kedjorna såklart!! För att minska krympningen handlar det om att unvika torktumling och sträcka plaggen efter tvätt!!

• molnen
    Peak skrev 2010-02-26 18:38:16 följande:
    Köpte snygga jeans till sonen igår, 199 kr med 50 kr rabatt-kupong
    Köpte också dem igår ,jättesnygga och dottern blev jätteglad Stjärnor (sa hon)
  • molnen

Köpte den turkosa t-shirten med traktorer till min dotter  men sambon tyckete den var lite väl pojkig.

• Hummelina

Hur är Lindex fleecetröjor (Outwear) i storleken?

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • mortillsju
    Hummelina skrev 2010-02-26 19:06:28 följande:
    Hur är Lindex fleecetröjor (Outwear) i storleken?
    Hmmm smala. Min tjej på 103 har 110, och sonen på 117 cm har strl 122. Men de är verkligen jättebra och snygga!
  • Hummelina
    mortillsju skrev 2010-02-26 19:10:54 följande:
    Hmmm smala. Min tjej på 103 har 110, och sonen på 117 cm har strl 122. Men de är verkligen jättebra och snygga!
    Tror du min tös på 85 cm kan ha en storlek 92 i vår då?
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
  • Hallontårta
    molnen skrev 2010-02-26 18:53:13 följande:
    Köpte den turkosa t-shirten med traktorer till min dotter  men sambon tyckete den var lite väl pojkig.
    Inte alls ju!! Den är jättefin Köpte den blå till sonen, han blev jättepoppis på förskolan
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10