• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Hallontårta

Tack! Han är 87,5 lång och jag tog 98 på t-shirtarna (han ska ju ha dem i sommar med) och jag tänkte att Lindex tröjor brukar vara små. Byxorna är i 92, men de blev lite långa! Snyggt att vika upp dock.

• Finesse

Har beställt kläder på shop online.. tog 110 för att hon ska kunna ha dom kanske till hösten.. är det bara jag eller tycker ni andra att lindex har fruktansvärt dålig kvalite och att allting krymper i tvätten?

Nu har hon 104 på det mesta därifrån.. men 86 från hm och kappahl.. Efter en tvätt är ju kläderna redan små.. och jag tvättar dom lika mkt som dom från hm och kappahl..

Ebba 071228
  • Ullis 10

Hm.. hittar inte mina kuponger - men visst fanns det en kod för 50 kr rabatt på barnkläder nu? Nån som har den?

• j00hanna
    Finesse skrev 2010-02-25 09:49:19 följande:
    Har beställt kläder på shop online.. tog 110 för att hon ska kunna ha dom kanske till hösten.. är det bara jag eller tycker ni andra att lindex har fruktansvärt dålig kvalite och att allting krymper i tvätten? Nu har hon 104 på det mesta därifrån.. men 86 från hm och kappahl.. Efter en tvätt är ju kläderna redan små.. och jag tvättar dom lika mkt som dom från hm och kappahl..
    Krymper i tvätten vet jag inte, men de få kläder jag köpt på Kappahl är inte större än Lindex, men H&M däremot är ju jättestora!!! Dumt att dem började med dubbelstorlekar där..
  • Tessou

Tycker H&M är jättesmå i storleken, tajta liksom... Har bara köpt till storlek 80 där på babyavdelningen, kanske är annorlunda när det är på barn - 86 å större..?

ELIAS 090326
  • Mamma och Mor
    Tessou skrev 2010-02-25 14:52:29 följande:
    Tycker H&M är jättesmå i storleken, tajta liksom... Har bara köpt till storlek 80 där på babyavdelningen, kanske är annorlunda när det är på barn - 86 å större..?
    Det är skillnad mellan babykläderna och kläderna till större barn. Baby på HM är rätt små i storleken medan kläderna från 86 och uppåt är stora i storlek. Köper alltid storleken mindre på HM än vad jag köper från Kappahl och Lindex.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • j00hanna
    Tessou skrev 2010-02-25 14:52:29 följande:
    Det är säkert skillnad, min son har en tröja från hm i storlek 86/92 vilken motsvarar kappahls tröja på 98/104.. :D
  • j00hanna

PS! äppelleggingsen hade kommit till butik idag :D :D :D de var sååå fina. och vilken tur att jag böt till 104, de såg ju långa ut.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10