• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Xgirl83
    mage06 skrev 2009-12-09 15:52:04 följande:
    Ingen här inne som har erfarenhet av Lindex vinteroveraller
    Jag har ingen erfarenhet, men Vi Föräldrar har ju gjort test på årets overaller och där tror jag Fix (om det var de du menade) kom rätt bra till. Men tror att det stod att de inte andades sådär jättebra? Du kan köpa testet från dem för 20:- som pdf.
  • sarismaris

Jag har också en fråga ang. vinteroverall. Måste köpa en ny till minstingen, den jag köpte på rean i januari (en röd Didriksons) sitter alldeles precis, tror inte hon kan röra sig sådär värst mycket i den.. Synd, för jag gillar den mycket, och så gav jag bara 250 kr för den!

Är det någon som har haft overall från Name It, den billigare varianten som kostar 379 kr? En lokal butik som säljer såna har nämligen 30 % rabatt på alla ytterkläder nu, så jag funderade på om jag skulle testa en sån. Hade nog hellre köpt den dyrare varianten från Name It, som är vattentät, men den har dom tyvärr inte där.

• mollan nu
    Xgirl83 skrev 2009-12-11 12:48:45 följande:
    Jag har ingen erfarenhet, men Vi Föräldrar har ju gjort test på årets overaller och där tror jag Fix (om det var de du menade) kom rätt bra till. Men tror att det stod att de inte andades sådär jättebra? Du kan köpa testet från dem för 20:- som pdf.
    här finns testet gratis: http://www.testfakta.se/img/2009/10/19/221958.pdf
    testfakta gör alla test åt vi föräldrar
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mysak79
    super fin!!! Synd att A inte kan ha bodys i 86 från Lindex längre..hoppas den kommer som tröja på barn! Fråga: Nån som beställt fotokalender från Fuji?? Står att det är fotopapper, kan man skriva på den då eller blir det jättedumt?? Måste man skriva med spritpenna då eller??
    Vet inte om du fått svar, men ja, du måste skriva med spritpenna eller liknade eftersom det är på riktigt fotopapper, men de blir jättefina. Kan varmt rekomendera dem!
  • mage06
    Xgirl83 skrev 2009-12-11 12:48:45 följande:
    Åh, tack för svar! Jo jag har letat efter test, är för snål *fniss*. Nej men jag litar mer på personliga rekommendationer än test, så jag chansade här

Jag funderade på en sån här som extraoverall:

www.tradera.com/Morklila-Lindex-Vinter-Overall-Bavernylon-Out-Wear-Stl-92-auktion_103637341
  • Xgirl83
    mage06 skrev 2009-12-11 22:25:55 följande:
    Åh, tack för svar! Jo jag har letat efter test, är för snål *fniss*. Nej men jag litar mer på personliga rekommendationer än test, så jag chansade här Jag funderade på en sån här som extraoverall: www.tradera.com/Morklila-Lindex-Vinter-Overal...
    Aha, den overallen är tyvärr inte den som var med i årets test. Och jag har ingen erfarenhet själv av dem.
  • AochJsMamma
    mysak79 skrev 2009-12-11 21:16:09 följande:
    Vet inte om du fått svar, men ja, du måste skriva med spritpenna eller liknade eftersom det är på riktigt fotopapper, men de blir jättefina. Kan varmt rekomendera dem!
    tack för ditt svar! Vi har beställt så det var kul att höra att du är nöjd!! Lite synd dock att man måste skriva med spritpenna...jaja
  • Emeli Johanna
    mage06 skrev 2009-12-11 22:25:55 följande:
    Åh, tack för svar! Jo jag har letat efter test, är för snål *fniss*. Nej men jag litar mer på personliga rekommendationer än test, så jag chansade här Jag funderade på en sån här som extraoverall: www.tradera.com/Morklila-Lindex-Vinter-Overal...
    Den hade jag till min son förra året, var verkligen kanon! Aldrig kall eller blöt!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10