Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Balooba

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Hjehej!
    Går in i v.27 påtis och vill verkligen kunna börja köpa de första prylarna o kläderna! :)
    MEN, då jag inte vet könet är detta otroligt svårt då de inte har så mycket annat än vitt, som passar både flicka o pojke.
    Så då undrar jag.. Vilka färger passar egentligen till både flicka o pojke?? Blått är ju inte så tjejigt, å rosa inte så pojkigt (vilket det alltid finns mest av!)
    Men alla andra färger, vad har ni köpt för färger då ni inte vetat könet?
    Skriv o berätta o ge mig lite tips! Behöver det verkligen! =)

• Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(
  • Garderobshylla

Vi visste inte heller. Så vi satsade på beige, grönt, brunt, lila, rött, svart, vitt. Men mest köpte och köper vi kläder som är snygga, oavsett avdelningen på affären.

• maurica

Vet heller inte vad det blir för sort, men oavsett om det är en pojke eller flicka så kommer han/hon ha på sig rött och blått tex, samt massor av andra kläder i alla möjliga färger, det enda som "saknas" är rosa och det gör mig ingenting. Blir nästan lite förskräckt när jag ser mini-knytblusar eller att alla pojkkläder ska ha sporttryck på kläderna redan i strl 56.

• sarap1978

Kanske fel svar på din fråga men gå in på www.pippilotta.se och kolla, dom har jättebra startkit och jag är övertygad om att du hittar bra saker.

beige är en bra färg på både pojkar och flickor.

//Sara

• MEAA

Jag vet inte vad det blir och jag har köpt kläder i massa färger utan just rosa för jag gillar inte den färgen riktigt.

Grått
    Beigt
    Brunt
    Svart
    Rött
    Grönt
    Blått

Sen beroende på vad det blir tänkte jag köpa lite söta små saker till...vantar, mössor och strumpor.

Men jag tänker inte så mycket pojke flicka när jag handlar utan mera bebis..tråkigt att affärer har uppdelat pojke och flickavdelningar....blir ju mest köpt på pojkavdelningen då flickkläder är VÄLDIGT rosa och volangit!:)

• Mary Jo
    sarap1978 skrev 2009-12-07 15:59:58 följande:
    Kanske fel svar på din fråga men gå in på www.pippilotta.se och kolla, dom har jättebra startkit och jag är övertygad om att du hittar bra saker. beige är en bra färg på både pojkar och flickor.//Sara
    nej fan,haha inte pippilotta.se prova googla dom får du se varför! Dom har blivit polisanmälda sjukt många gånger för att folk inte får sina saker och folk betalar ju med kort men dom får inte pengarna tillbaka heller!
    lite OT men bara så att ts inte beställer därifrån
  • Balooba

OJ vilken tur att man inte hann beställa därifrån då! =) Tack för det! =)
    Nä, det blir nog så att jag ska kolla upp könet, antingen tjata mig til det hos bm eller åka ner till Umeå å betaa för det istället. Kommer bli så mycket lättare och blir så kul o få se att allt står rätt till där inne o att den växer som den ska! Kan ju bara hoppas!! =)
    Tills dess, innan jag vet könet, så kommer jag nog handa nyare kläder på tradera o Blocket å så. Nyare o lika fina grejer som på butikerna men till ett bättre pris, det är bra det. Så länge inte kläderna är använda flera gånger och är i nyskick så spelar det absolut ingen roll! =)

• idupur
    EmmaOh skrev 2009-12-07 14:25:56 följande:
    vanilla deej skrev 2009-12-07 10:16:05 följande:
    Många webbutiker har ju också könsuppdelat.Jag menar inte att det inte ska finnas rosa kläder ect utan mer att man inte behöver dela upp kläderna. Det kan föräldrarna själva göra.
    Visst är det så men då har man ju större möjlighet att dissa de webbutiker man inte gillar. Det är bara att snabbt surfa in till en annan! Det är ju vi konsumenter som styr utbudet en hel del. Vanlig nationalekonomi, utbud o efterfrågan.
  • sarap1978
    Mary Jo skrev 2009-12-07 19:11:21 följande:
    nej fan,haha inte pippilotta.se prova googla dom får du se varför! Dom har blivit polisanmälda sjukt många gånger för att folk inte får sina saker och folk betalar ju med kort men dom får inte pengarna tillbaka heller!lite OT men bara så att ts inte beställer därifrån
    hej igen
    Ja, det var iof flera år sedan jag handlade där. Tack för tipset hur det är idag... Ska komma ihåg det. TACK!!!!
  • Mary Jo
    sarap1978 skrev 2009-12-08 09:59:12 följande:
    hej igenJa, det var iof flera år sedan jag handlade där. Tack för tipset hur det är idag... Ska komma ihåg det. TACK!!!!
    ingen fara
  • idupur

Märker att det är många som undviker rosa, men kolla in den här dressen och ni kanske ändrar er!

shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=483074&fullwidth=0&fullheight=0

Jag tycker den är helt underbar... Vi har köpt en och vi vet inte om det blir en pojk eller flicka men tycker att den passar bägge. Världens coolaste!

Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(