Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Balooba

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Hjehej!
    Går in i v.27 påtis och vill verkligen kunna börja köpa de första prylarna o kläderna! :)
    MEN, då jag inte vet könet är detta otroligt svårt då de inte har så mycket annat än vitt, som passar både flicka o pojke.
    Så då undrar jag.. Vilka färger passar egentligen till både flicka o pojke?? Blått är ju inte så tjejigt, å rosa inte så pojkigt (vilket det alltid finns mest av!)
    Men alla andra färger, vad har ni köpt för färger då ni inte vetat könet?
    Skriv o berätta o ge mig lite tips! Behöver det verkligen! =)

• Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(
  • Wry

Grönt köpte jag mycket, visste iofs könet men tyckte blått och rosa var så tradigt... rött köpte jag också massor av. Grått, svart, orange, mycket starka färger (märket Villervalla är lite av en favorit).

Utgå lite ifrån vad ni föräldrar har för färger och vad ni passar i, så hittar ni nog nåt bra!

• Balooba

tack så mycket! :)
    Problemet här i skellefteå är att nästan alla butiker som säljer newborn-kläder till barn, är blå-vit (el rosa) randig, vit i grunden med bilar i olika färger, eller rosa med blommor och prinsessor osv på. Får jag en pojke så vill jag ju hellre ha något blått med nå gulligt pojk-aktigt än att sätta på honom något rosa med blommor på, om ni förstår vad jag menar. Har absolut inte emot att blanda färger (rött, gult, smått rosa) på en pojke, och då är det ju självklart själva trycket/mönstret/modellen som avgör. Vill man ändå hitta något "där emellan" så blir det vitt, svart eller grått tex på body:s. Har inhandlat ett par svarta byxor, 1grå o 2 vita body:s. Hur mycket ska man klä bebben på väg från bb? Räcker det med en body, ett par byxor o en liten tröja? Och sedan overall förstås(+skor,sockar etc)!

• Phlippan87

grönt, beiget, gult har vi en del liggandes. och brunt, älskar brunt det jag tycker har varit svårast är att hitta något med neutrala tryck på, allt är verkligen grabbigt eller tjejigt

• chupachup

Hm har många set som är beiga och vita, de passar både flicka och pojk.

• Balooba
    Phlippan87 skrev 2009-12-06 17:24:33 följande:
    grönt, beiget, gult har vi en del liggandes. och brunt, älskar brunt det jag tycker har varit svårast är att hitta något med neutrala tryck på, allt är verkligen grabbigt eller tjejigt
    ja men visst! Tycker det är jättejobbigt att inte kunna gå o köpa NYA kläder som kan bäras av både flicka och pojke. Vill man ha med mönster så blir det anintgen med bilar eller blommor/prinsessor (etc), nästan så man måste köpa en av varje bara för att man inte vet könet =( Jättetrist verkligen..
  • Mary Jo
    Balooba skrev 2009-12-06 17:23:09 följande:
    tack så mycket! :)Problemet här i skellefteå är att nästan alla butiker som säljer newborn-kläder till barn, är blå-vit (el rosa) randig, vit i grunden med bilar i olika färger, eller rosa med blommor och prinsessor osv på. Får jag en pojke så vill jag ju hellre ha något blått med nå gulligt pojk-aktigt än att sätta på honom något rosa med blommor på, om ni förstår vad jag menar. Har absolut inte emot att blanda färger (rött, gult, smått rosa) på en pojke, och då är det ju självklart själva trycket/mönstret/modellen som avgör. Vill man ändå hitta något "där emellan" så blir det vitt, svart eller grått tex på body:s. Har inhandlat ett par svarta byxor, 1grå o 2 vita body:s. Hur mycket ska man klä bebben på väg från bb? Räcker det med en body, ett par byxor o en liten tröja? Och sedan overall förstås(+skor,sockar etc)!
    Jag bor i Luleå och jag har handat alla mina kläder på kappahl,Lindex o hm. jag har inte haft problem med att hitta! Jag har köpt svart/vitt/grått/grönt/svart grönt randigt/rött/röd svart randigt/Vitt med brun mönstrat/vitt med grönmönstrat/orange/

Ja,du förstår. det finns HUR mkt som helt!
    Sen påväg hem från bb låter väl det jättebra. jag ska ha en body,en liten tunn vit mössa,sockar och en overall över.
  • MaxOchVera

Vi vet inte heller könet på vår bebbe. Vi har alla mönster och färger man kan tänka sig utom babyrosa och babyblå. Tycker att de är så tråkiga färger och vi tycker inte om de inpräntade könsrollerna de bidrar till.

Blanda loss!

• Phlippan87
    Mary Jo skrev 2009-12-06 17:30:21 följande:
    Jag bor i Luleå och jag har handat alla mina kläder på kappahl,Lindex o hm. jag har inte haft problem med att hitta! Jag har köpt svart/vitt/grått/grönt/svart grönt randigt/rött/röd svart randigt/Vitt med brun mönstrat/vitt med grönmönstrat/orange/ Ja,du förstår. det finns HUR mkt som helt! Sen påväg hem från bb låter väl det jättebra. jag ska ha en body,en liten tunn vit mössa,sockar och en overall över.
    här finns absolut ingenting fint och neutralt på kappahl, hm och lindex. det lilla vi har köpt nytt är inhandlat på Gekås (en body och ett par byxor har vi hittat på hm men allt anant har verkligen varit "prinsessa" eller "bil-fantast"
  • Balooba

Åhh, vad man myser med tanken på att få se den lille!! =)
    Får nog köpa hem lite nya kläder från internet istället om man lyckas hitta något relativt billigt :) tror det är lättare än att springa runt i butiker o inte veta vad man ska köpa..

sofianordstrom: Är detta ditt första barn? :)

• garib

kolla ellos startset om det fortfarande saljs,det var neutrala farger och billigt.

Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(