• Balooba

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Hjehej!
    Går in i v.27 påtis och vill verkligen kunna börja köpa de första prylarna o kläderna! :)
    MEN, då jag inte vet könet är detta otroligt svårt då de inte har så mycket annat än vitt, som passar både flicka o pojke.
    Så då undrar jag.. Vilka färger passar egentligen till både flicka o pojke?? Blått är ju inte så tjejigt, å rosa inte så pojkigt (vilket det alltid finns mest av!)
    Men alla andra färger, vad har ni köpt för färger då ni inte vetat könet?
    Skriv o berätta o ge mig lite tips! Behöver det verkligen! =)

• Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(
  • Dr Mupp
    idupur skrev 2009-12-11 09:35:15 följande:
    Märker att det är många som undviker rosa, men kolla in den här dressen och ni kanske ändrar er! shop.textalk.se/se/articleimage.php&i... Jag tycker den är helt underbar... Vi har köpt en och vi vet inte om det blir en pojk eller flicka men tycker att den passar bägge. Världens coolaste!
    Vad cool, undra om inte lillgrabben ska få en.
  • Balooba

Ingen som vet var man kan köpa body:s med texten: " i love mummy"??
    eller : Framsidan: "i love mummy" Baksida: " And mummy loves me"
    Helst i neutrala/unisex färger som passar båda könen =)

• ankling
    Balooba skrev 2009-12-13 12:47:57 följande:
    Ingen som vet var man kan köpa body:s med texten: " i love mummy"??eller : Framsidan: "i love mummy" Baksida: " And mummy loves me"Helst i neutrala/unisex färger som passar båda könen =)
    Vi köpte på Ullared, grå body.
    Står "I love mummy and daddy" på bröstet på den men inget på baksidan.
  • Toppluvan
    Balooba skrev 2009-12-13 12:47:57 följande:
    Ingen som vet var man kan köpa body:s med texten: " i love mummy"??eller : Framsidan: "i love mummy" Baksida: " And mummy loves me"Helst i neutrala/unisex färger som passar båda könen =)
    Köpte liknande på HM men de står nog bara I hjärta dad och I hjärta mom på dom på bröstet. Vita var dom. Letar själv efter mössor där de står "I´m a boy/girl " el. "Bad hair day" på.
  • Kajak

Jag tycker det är mycket enklare om man köper mest vitt så om man får kläder av släkter och vänner så passar alla vita kläder ihop med nya kläder rätt bra.

Det är vad jag tycker men ni får köpa precis vad ni känner för.

• Emelianfian

Visste inte med första barnet så det mesta var
    vitt, beige och brunt. Dock när jag var i vecka 30 så var jag så vansinnigt säker på att det var en pojke vi väntade så köpte en ljusblå dress...men tji fick jag när dottern kom.

Handlade de mesta på Lindex och på Gekås(Ullared)

♥ en dotter 071207 - en son 090129 ♥
  • Rocktroll

I den här familjen är det mycket unisex och gärna färgglatt. Lila, oranget, grått, vitt svart, blått, rött bland annat då vi planerar syskon till våran dotter och vill gärna kunna använda kläderna till en möjlig pojke :)

Detta är dotterns outfit häromdagen...helt klart unisex enligt oss :)

Dottern i dagens outfit :)

( Första gången jag sätter in en bild i forum så den kanske blev lite liten/stor men finns en bild i mitt galleri om man skulle vilja se bilden bättre :)

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Funderingar

Mina favoriter är nog rött. Passar absolut oavsett kön! Alla barn är gulliga i rött . Men svart/vitrandigt tycker jag också är gulligt... och vi har köpte en liten söt BLÅ sparkdräkt med elefanter på som jag inte tycker är könsbestämd på ngt sätt.

• Blitz

Jag har köpt lite neutrala kläder. men en body fastna jag o sambon för.

Den e mörkgrön(passar killar) med rosa krokodiler (passar tjejer) så det var en blandning av båda könen. O så va den skitgullig hehe =) Hitta den på coop, dom har en del söta saker faktiskt..

• Swinghunny

Gult, beige, vitt, vissa gröna färger, svart, grått, brunt...

Life is like a rollercoaster!
  • Toppluvan
    Funderingar skrev 2010-01-12 12:59:28 följande:
    Mina favoriter är nog rött. Passar absolut oavsett kön! Alla barn är gulliga i rött . Men svart/vitrandigt tycker jag också är gulligt... och vi har köpte en liten söt BLÅ sparkdräkt med elefanter på som jag inte tycker är könsbestämd på ngt sätt.
    Instämmer!! {#lang_emotions_smile}
  • Celoo

Alla färger förutom rosa antar jag, beror på hur "kräsen" man är.

Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(