• Balooba

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Hjehej!
    Går in i v.27 påtis och vill verkligen kunna börja köpa de första prylarna o kläderna! :)
    MEN, då jag inte vet könet är detta otroligt svårt då de inte har så mycket annat än vitt, som passar både flicka o pojke.
    Så då undrar jag.. Vilka färger passar egentligen till både flicka o pojke?? Blått är ju inte så tjejigt, å rosa inte så pojkigt (vilket det alltid finns mest av!)
    Men alla andra färger, vad har ni köpt för färger då ni inte vetat könet?
    Skriv o berätta o ge mig lite tips! Behöver det verkligen! =)

• Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(
  • Mary Jo
    Phlippan87 skrev 2009-12-06 17:33:35 följande:
    här finns absolut ingenting fint och neutralt på kappahl, hm och lindex. det lilla vi har köpt nytt är inhandlat på Gekås (en body och ett par byxor har vi hittat på hm men allt anant har verkligen varit "prinsessa" eller "bil-fantast"
    OJ! alla färger jag skrev på mitt övre inlägg har jag köpt på lindex kappahl o hm. jag kollade senast igår o då fanns det! Du kanske måste kolla noggrannare eller så är det helt olika saker?? haha,ja jag vet inte. jag handlade kläder för 100o kr så det var typ 10 bodys,3 pyamaser,tröjjor,byxor o andra kläder på dom affärerna i just massa bra färger
    Balooba skrev 2009-12-06 17:35:37 följande:
    sofianordstrom: Är detta ditt första barn? :)
    Jo det är mitt första! har bf 3/3
  • mysifer

har bara handlat lite smått än så länge men försöker verkligen leta som passar båda könen eftersom jag vill att mina barn ska ha färgglada, lekvänliga kläder oavsett kön. än så länge har det blivit en vit body med röda ärmar och superman-s på bröstet samt en lila body med musse piggs ansikte på. sen har jag inga problem med att klä både tjejer och killar i rosa/blått men då ska det ju gärna vara neutrala tryck så att barnen själva kan bestämma vad de gillar istället för att kläderna ska berätta för dem vad de förväntas få för intressen..

• Cocco

Jag köpte brunt, grönt och grått innan L föddes.
    Men å andra sidan hade han mest rosa sen =)

• édes80

Man kan ha ALLA färger, anser jag! Sedan behöver man ju inte klä en pojke i rosa spets från topp till tå men herregud, använd fäger ni gillar och matcha olika färger och mönster som det passar er.

• Emeli

Mörkblått är jättefint på både killar och tjejer. Står fint mot både vitt, beige och grått. Jag hade mycket gult och vitt till mina barn när de var små. Naturvitt är jättefint.

Jag tycker det kan vara lite för skarpt med starka färger på bebisar om barnet inte har så mycket färger själv. Man vet ju inte hur den lille/a kommer att se ut . Men om bebben har mycket hår, gärna mörkt, kan det vara hur fint som helst med svart, rött, orange osv.

Utgå från de färger du och din man klär i. De passar antagligen bra på bebisen också.

• katten

vi har handlat vitt,grått,beige,grönt,lila,brunt i neutrala modeller alltså inte en lila tröja med volanger nertill utan kanske en lila vanlig body som går på både kille o tjej.

• amalie79

Egentligen alla andra färger, beroende på hur kläderna ser ut, tycker jag. Brun, turkos, röd, svart, gul, orange...

• amalie79

Egentligen alla andra färger, beroende på hur kläderna ser ut, tycker jag. Brun, turkos, röd, svart, gul, orange...

• Burberry

Vi köpte väldigt mycket kläder i brunt, beige och naturvitt. Mörkblått tycker jag också är en väldigt unisex färg.

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(