• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-24 21:21:39 följande:
    Infinite; Jag tyckte minevi var fint!
    Tack för åsikten förresten!! Det namnet har jag faktiskt haft i tankarna innan jag blev gravid med nr 3
  • Mari78 m pojktriss
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:17:23 följande:
    Jag brukar kalla mina barn för älsklingfrö och hade det som alternativ till mina namnlappar... men så såg jag att det redan var taget... superbra namn!Övriga namnförslag jag haft och som jag sedan har funnit på andra ställen är busfrö (inte så konstigt kanske) och lilla bus... återstående alternativ är:vildfrö, trollfrö, lilla frö.... egentligen bara lilla frö jag kallar knoddsen, men gillar vildfrö också.Sedan har jag minevi som är komponerat av mina två första barns namn.... men nu när trean har kommit funkar det inte riktigt längre. Sista är mor mea som består av första bokstaven i mina barns namn.Om någon vill komma med tankar och åsikter mottages de tacksamt... vill beställa namnlappar nu
    Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.

Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 21:35:19 följande:
    Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...
    Har verkligen försökt knåpa för att få in minstingen också, men det är svårt att få något bra tycker jag. Fler barn blir det nog inte, kanske när jag är 35 har jag sagt. Vill nog att de jag redan har ska komma upp i skolålder innan jag skulle ha orken.

Vildfrö gillar jag med (kallar nog iofs barnen det mesta.... och så har jag en vana att sätta frö bakom). Känns lite som att det kan bli lite vad som helst av ett vildfrö när man planterar det.... och så speglar det inte personligheten (som tex busfrö) förutsatt att man ser det så som jag beskrev det först, för vild har ju även den andra betydelsen.
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 21:35:19 följande:
    Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...
    Iofa skulle minea fått in alla tre.... tösens första tre och sönernas första
  • Infinite Joy
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:44:49 följande:
    Iofa skulle minea fått in alla tre.... tösens första tre och sönernas första
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt.

Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
  • Jalapeno
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    tog hjälp av min man
  • Infinite Joy
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:55:44 följande:
    Vad fyndig han var. Coolt namn!
    Haha, läste historien bakom. Måste säga att jag känner igen det där. Sambon har inte se skillnad på vad som är fram och bak så han säger också att det måste finnas lapp bak så man ser. Får duga med storlekslapp....när jag får tummer ur.
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    Även om du inte får in minstingen så tycker jag att du ska gå på känsla! 
    Mitt namn har följt mig sen jag var liten på sätt och vis, jag har helt enkelt för dålig fantasi för att komma på något annat. Det får duga så länge.
    ♥ Simon ♥
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-24 22:02:56 följande:
    Även om du inte får in minstingen så tycker jag att du ska gå på känsla!  Mitt namn har följt mig sen jag var liten på sätt och vis, jag har helt enkelt för dålig fantasi för att komma på något annat. Det får duga så länge.
    vad har du för namn? Hittade ingen blogglänk
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd