Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:17:23 följande:
Jag brukar kalla mina barn för älsklingfrö och hade det som alternativ till mina namnlappar... men så såg jag att det redan var taget... superbra namn!Övriga namnförslag jag haft och som jag sedan har funnit på andra ställen är busfrö (inte så konstigt kanske) och lilla bus... återstående alternativ är:vildfrö, trollfrö, lilla frö.... egentligen bara lilla frö jag kallar knoddsen, men gillar vildfrö också.Sedan har jag minevi som är komponerat av mina två första barns namn.... men nu när trean har kommit funkar det inte riktigt längre. Sista är mor mea som består av första bokstaven i mina barns
namn.Om någon vill komma med tankar och åsikter mottages de tacksamt... vill beställa namnlappar nu
Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.
Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...