• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Bling1975

Är det någon snäll person som kan hjälpa mig som har ett superbra mönster för muddbyxor till bebisar. Jag har en massa mönster men ingen bebis att prova på.

Jag skulle behöva mått på följande ställen på själva pappersmönstret:
    Ytterbenslängd
    Innerbenslängd
    Midja bredd (halva fram tex)
    Lår bredd (fram eller bak)

Då kan jag jämför lite med de möster jag har och justera så de sitter bra, det skiljer nästan 10 cm i vidd på en så liten stl på ett mönster från onion och ett från ottobre.

Gärna i stl 62, men 56 eller 68 går också bra.

Stitch längtar efter Lilo
  • mrsIce
    Bling1975 skrev 2010-02-24 16:40:48 följande:
    Är det någon snäll person som kan hjälpa mig som har ett superbra mönster för muddbyxor till bebisar. Jag har en massa mönster men ingen bebis att prova på.Jag skulle behöva mått på följande ställen på själva pappersmönstret:YtterbenslängdInnerbenslängdMidja bredd (halva fram tex)Lår bredd (fram eller bak)Då kan jag jämför lite med de möster jag har och justera så de sitter bra, det skiljer nästan 10 cm i vidd på en så liten stl på ett mönster från onion och ett från ottobre.Gärna i stl 62, men 56 eller 68 går också bra.
    Har tyvärr inget superbra mönster, men väl en 64 cm lång bebis om du behöver verkliga mått
  • Bling1975
    mrsIce skrev 2010-02-24 16:50:03 följande:
    Har tyvärr inget superbra mönster, men väl en 64 cm lång bebis om du behöver verkliga mått
    Har du kanske några favoritbyxor att mäta lite på, helst lite tajta men absolut inte osköna? (Det är så svårt att veta rörelsevidd om man tar kroppsmått)

Det vore supersnällt.
  • Jalapeno

nu har jag hämtat min CP

det tog ju bara nåt år. FÅ se hur lång tid det tar innan jag sätter mig vid maskinen. Det roliga är att affären ligger precis bredvid stans populäraste uteservering där jag suttit många ggr. Det är mej en gåta hur jag kan ha missat att det ligger en symaskinsaffär där. Hur som helst känns det jättebra att ha kompetent stöd på hemmaplan ! det var lugnt värt pengarna om man jämför med smd. (Jag fickexakt samma deal som tjolanta. Tack igen!!!)
  • yrväder

Är det någon som vet nåt ställe som har lite "sambovänliga" färger på jersey med lycra? Har sytt en t-shirt åt han i nåt randigt tyg från hilco, och han tycker jättemycket om den. Men han är inte så förtjust i limegrönt och orange
    Marinblått och svart har jag hittat, men typ mörkgrå (ej melerad) och petrolblått hade varit trevligt. Kanske oliv/militärgrön oxå.

Nån som kan kolla vad swelogent har för färger?

• Bling1975
    yrväder skrev 2010-02-24 17:33:15 följande:
    Är det någon som vet nåt ställe som har lite "sambovänliga" färger på jersey med lycra? Har sytt en t-shirt åt han i nåt randigt tyg från hilco, och han tycker jättemycket om den. Men han är inte så förtjust i limegrönt och orange Marinblått och svart har jag hittat, men typ mörkgrå (ej melerad) och petrolblått hade varit trevligt. Kanske oliv/militärgrön oxå. Nån som kan kolla vad swelogent har för färger?
    Jag vet att du sa inte orange, men det här skulle vara rätt snyggt på rätt vuxen. min bror skulle älska det

www.thefabricfairy.com/index.php/retail/orange-and-brown-wide-stripes-cotton-lycra-knit-fabric.html
  • yrväder
    Bling1975 skrev 2010-02-24 17:42:28 följande:
    Jag vet att du sa inte orange, men det här skulle vara rätt snyggt på rätt vuxen. min bror skulle älska det www.thefabricfairy.com/index.php/retail/orang...
    Jo, det är ungefär sånt han har, fast i petrol/brun. Tygpyssling har det i orange/brunt och andra färger med, men han skulle vilja ha en enfärgad som vi kan trycka nåt kul på.
  • Snoddas Snoddas
    yrväder skrev 2010-02-24 17:33:15 följande:
    Är det någon som vet nåt ställe som har lite "sambovänliga" färger på jersey med lycra? Har sytt en t-shirt åt han i nåt randigt tyg från hilco, och han tycker jättemycket om den. Men han är inte så förtjust i limegrönt och orange Marinblått och svart har jag hittat, men typ mörkgrå (ej melerad) och petrolblått hade varit trevligt. Kanske oliv/militärgrön oxå.Nån som kan kolla vad swelogent har för färger?
    Mjukatyger har petrol och oliv!
  • yrväder
    Snoddas Snoddas skrev 2010-02-24 17:55:26 följande:
    Mjukatyger har petrol och oliv!
    ja, fast jag har läst att just deras petrola tappar jättemkt färg i tvätten:(
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd