• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Dahlia

Nä men fy så vidrigt!!! Så gör man ju bara inte...
    Jag skulle nog aldrig mer gå hem till en bekant som gjorde så.

Nä det var nog bland det vidrigaste jag hört om på länge.

Och hur man håller den ren... Man köper ny titt som tätt ju!

• Justitia

Fidelis ad urnam skrev 2009-12-11 09:27:19 följande:

jag skulle aldrig mer fika, äta, dricka eller göra någonting av den sortens aktiviteter hemma hos den väninnan igen. Fy fan vad äckligt
    Håller med till 200 %. Fy fan!
  • LinaP

Det där var så anus att till och med mitt anushål mår illa.

• Justitia
    Analoga skrev 2009-12-10 13:43:58 följande:
    Det är hårresande vad dumma människor det finns!
    Mmmm, verkligen!
  • Justitia

Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande:

Ja, jag är verkligen äcklad av det fortfarande, och funderar på hur många gånger jag har fikat där, i "toaborstedisk-sällskapade" kaffekoppar. *kväljer lite* Och tyvärr så är det faktiskt alldeles sant, och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare. Risken finns alltså att man kan råka ut för ännu en sån bekantskap :-/ Iaf så har jag nyss varit på Ikea, och som jag skrev i TS så köper jag alltid deras billiga borstar och byter varje månad typ, och nu köpte jag 10 st jag ska ge till min bekant.   Visst, som nån skrev så är det väl miljövänligt att diska ist för att slänga, men där går min gräns!
    Jag undrar bara, påpekade du för henne hur sjukt äckligt det är och visade du tydligt för henne hur du kände för det här? Eller skämdes du och vågade inte säga vad du tyckte riktigt om saken? Sådant här ska man inte ens hålla inne, du borde ha stoppat in fingrar i munnen och gestikulerat bara för att visa henne hur vidrig hon är nu när det kommit till din vetskap att du ätit/druckit med porslin blandat med toavatten (och lite rester)!
  • Justitia

Jag skojar lite om slutet på mitt inlägg, ts. Tror i ditt fall så hade du nog LITE tur denna gången då hon antagligen inte tvättade den kanske varje vecka (får man iaf hoppas att hon inte gjorde) och kanske hade diskmaskinen gått så många gånger att du iaf hade sluppit dricka ur den mest sketigaste disken.

• mee2

fy fan, ja skulle ha sprungit å kräkts efter att ha druckit ur hennes koppar med tarmbakterer. fyyyyyyyyyyyyyyyyyyy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! antar att du aldrig kommer äta/fika hos henne igen. snälla nån en toaborste är billig just för att man ska kunna byta. gör hon detsamma med tandborsten?? usch

• Mei
    Justitia skrev 2009-12-11 10:18:06 följande:
    Jag skojar lite om slutet på mitt inlägg, ts. Tror i ditt fall så hade du nog LITE tur denna gången då hon antagligen inte tvättade den kanske varje vecka (får man iaf hoppas att hon inte gjorde) och kanske hade diskmaskinen gått så många gånger att du iaf hade sluppit dricka ur den mest sketigaste disken.
    Fy fan får verkligen äkta kväljningar, men kan uppenbarligen inte förmå mig deleta tråden iaf. Kanske gillar jag att förfasas trots allt? yikes
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?