• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • IdaVasterflo

Fy fan vad äckligt! Om man ska hålla på att tvätta sånt snusk i diskmaskin så får man väl köpa en till maskin att tvätta sånt i!

• LillTussa
    Agamemnon skrev 2009-12-11 11:44:13 följande:
    Men jösses, vad bökigt! Vem kommer på något så "smart" som att montera bort toasitsarna, släpa dem till köket och stoppa i dem i diskmaskinen istället för att använda rengöringsmedel och en trasa?
    Tyckte de säkert var jättefiffgt! Men en annan hade nog hunnit skura hela toan klart innan nån lyckats skruva loss en (!) sits.. Snacka om att gå över ån efter vatten..
  • FamBroberg

Det var nog det äckligaste jag har hört, någonsin.
    Skulle sambon (eller någon) göra något sådant hemma hos mig, så skulle allt i kökskåpen åka ut och ersättas med nytt.
    BLÄ!!

• margarita

Njae, det känns betydligt enklare att köpa en ny! Min rengöring av toaborsten består i att jag sköljer av den i toalettstolen, det räcker tillräckligt långt!

• mee2

Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:25:48 följande:

Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:23:38 följande:
    Det var dessutom toasitsarna de körde i diskmaskinen... hur kommer man ens på tanken, kan man ju undra?
    för lata för att skura?? bläääääääää
  • nano

Har aldrig tänkt på att man kan göra så öht

Och följdtanken blir "usch fy och aldrig att jag skulle göra så". Jag är verkligen inte kräsmagrad (är scout ) men aldrig att jag skulle diska den med disk! Skull gå med på det om den kördes ensam på varmaste programmet och sen kördes en tom maskin efteråt på varmaste programet med maskinrengöring men då låter det bra mycket enklare att köpa en ny eller göra rent den i duchen med riktigt varmt vatten och mycket rengöringsmedel (om man nu måste göra rent den...)

• Krake

Jag är verkligen inte en äckelmagad person. Tycker ofta att det är överdrivet mycket bacillskräck och "fräschhets"-hysteri.

Men att köra toaborsten i dismaskinen, nej, det skulle inte ens jag göra!

Sen tror jag iofs inte att det är "farligt", alltså bakterierna försvinner nog, och enligt vissa finns det ju mer bakterier i en skärbräda än på toa, men jag tycker det verkar väldigt äckligt ändå.

• Stargirl
    Krake skrev 2009-12-11 12:13:11 följande:
    Jag är verkligen inte en äckelmagad person. Tycker ofta att det är överdrivet mycket bacillskräck och "fräschhets"-hysteri.Men att köra toaborsten i dismaskinen, nej, det skulle inte ens jag göra!Sen tror jag iofs inte att det är "farligt", alltså bakterierna försvinner nog, och enligt vissa finns det ju mer bakterier i en skärbräda än på toa, men jag tycker det verkar väldigt äckligt ändå.
    Därför köper jag nya PLAST eller glas skärbrädor väldigt ofta och de diskas i maskin varje dag, efter varje användning alltså. Inga träskärbrädor i detta huset alltså.
  • olandstoken

örk så äckligt! hur kommer man på tanken bara?! Har de 4 som gör så skrivit någon kommentar?

• MsLili

Nej usch vad äckligt!!....Diskborste slängde vi in i diskmaskin på jobbet.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?