• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Pucko Buffy

Skulle aldrig stoppa den i vår diskmaskin. Vår maskin är inställd på 55 grader, visst är maskindiskmedlet starkt men ändå.. näää fyyy så äckligt. Lika äckligt som när Mc Donalds "tror det var i Jönköping" blev påkomna med att diska toasittsarna i diskmaskinen... kan tillägga att jag äter inte på den mackedonkan om jag kan undvika det....

• Kärnan

Men hallå! En toaborste kostar typ 20 spänn. Så jävla snål kan man inte vara så man diskar den i maskin??!?!? Vidrigt.

• Pucko Buffy

Kan även tillägga att de har slutat med att diska toasitsarna i diskmaskinen efter att miljökontoret påpekade för dem att det inte var så bra att göra så.... Men jag äter inte där ändå....

• Neeaa

har aldrig tänkt tanken. Vidrigt!!!

• Ord blind

mm m skrev 2009-12-11 10:29:09 följande:

Röstade på att har aldrig ens tänkt tanken.. Men öh är verkligen skitäckligt
    Nej, den tanken har aldrig slagit mig, önskar att jag sluppit vetskapen att folk gör så.... Jag hade ALDRIG i mitt liv ätit hos den personen igen och jag anser mig inte vara särskilt äckelmagad....
  • MariamedTrollet

Det var nog det vidrigaste jag har hört!!!

• Miss Skellington
    WillElv skrev 2009-12-11 10:51:54 följande:
    Skitäckligt. Jag såg på Kalla fakta för ett tag sedan, då var det en Mc Donalds restaurang här i Sverige som gjorde exakt samma sak. Gahhhh...
    Det stämmer. Fast det var några år sedan det hände. Restaurangen var ganska nyöppnad när det uppdagades. Jag har kopplingar till staden där det hände... *kräks*
  • Miss Skellington

Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:23:38 följande:

Det stämmer. Fast det var några år sedan det hände. Restaurangen var ganska nyöppnad när det uppdagades. Jag har kopplingar till staden där det hände... *kräks*
    Det var dessutom toasitsarna de körde i diskmaskinen... hur kommer man ens på tanken, kan man ju undra?
  • Pucko Buffy

Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:23:38 följande:

Japps det är några år sedan det hände, men inte mindre äckligt för det. Jag har oxå kopplingar till både staden och personen som jobbade med fallet på livs. Själva händelsen lever kvar i folks minne här i staden men många äter där ändå, dock inte jag
  • Agamemnon
    Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:25:48 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-12-11 11:23:38 följande: Det var dessutom toasitsarna de körde i diskmaskinen... hur kommer man ens på tanken, kan man ju undra?
    Men jösses, vad bökigt! Vem kommer på något så "smart" som att montera bort toasitsarna, släpa dem till köket och stoppa i dem i diskmaskinen istället för att använda rengöringsmedel och en trasa?
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?