• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Me o Mike

Uniflex..

Pumanprinsen skrev 2009-12-28 13:01:08 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-28 12:58:45 följande:
    Ja vet!! Meningen var att det skull bli ett övertag på det företag jag är på nu efter 3 månader. Nu har det gått 10 månader!!Adecco, du?
  • Pumanprinsen

Gisse the one skrev 2009-12-28 13:04:20 följande:

Växel ingår oftast, inge tillägg för det, löneadmin, det beror på hur många du administrera till och vad exakt du gör.
    Att svara i den så klart, men inte att administrera, beställa, planera osv.
    Jag administrera löner för ca 30 personen, helt enkelt allt som skall göras för att kollegor ska kunna få sina löner.
  • Pumanprinsen

Me o Mike skrev 2009-12-28 13:06:50 följande:

Uniflex..
    Spelar nog ingen roll vilket man är på, dålig lön ändå
  • Gisse the one
    Pumanprinsen skrev 2009-12-28 13:07:51 följande:
    Gisse the one skrev 2009-12-28 13:04:20 följande:
    Att svara i den så klart, men inte att administrera, beställa, planera osv.Jag administrera löner för ca 30 personen, helt enkelt allt som skall göras för att kollegor ska kunna få sina löner.
    Tex vad?
  • Me o Mike

absolut..

Jag vet att man KAN få iaf 21.000:-. Jag var in på kontoret en dag och hjälpte till med intervjuer... Och då fick jag denna info.

Pumanprinsen skrev 2009-12-28 13:09:04 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-28 13:06:50 följande:
    Spelar nog ingen roll vilket man är på, dålig lön ändå
  • Pumanprinsen

Använder mig av Pyramid för att knappa in deras tider, belastar tid på kunden, följer upp så allt kommer in i tid för både bokslut och Deloitte mm. Hahaha
    Kändes som nån intervju

• Pumanprinsen

Me o Mike skrev 2009-12-28 13:10:54 följande:

absolut..Jag vet att man KAN få iaf 21.000:-. Jag var in på kontoret en dag och hjälpte till med intervjuer... Och då fick jag denna info.
    Jag har försökt få upp min lön men har fått nej, Kanske för jag inte har jobbat så länge. Hur länge har du varit på uniflex?

Tänkte jag skulle ta mig ett ordentligt snack med min chef i februari då det nästan har gått ett år. Antigen får dom se om dom kan rekrytera mig till ett annat företag eller höja min lön.

Herre gud! måste till och med skaffa extra jobb för att känna att man har en ok lön, förhoppningsvis kan jag börja på Svenska mässan nångång i januari.
  • Me o Mike

Jag blev anställd -06. Sen har jag varit mammaledig.

Jag får inte upp min lön eftersom jag har världens lugnaste jobb. Har liksom inget att komma med vid ett lönesnack. Vette fan vad jag ska göra.. Sitter o kollar efter annat, men det är tufft.
    Och så jobbar jag bara 75% nu också och det ger ju inte direkt mer pengar om man säger så!

Pumanprinsen skrev 2009-12-28 13:18:44 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-28 13:10:54 följande:
    Jag har försökt få upp min lön men har fått nej, Kanske för jag inte har jobbat så länge. Hur länge har du varit på uniflex?Tänkte jag skulle ta mig ett ordentligt snack med min chef i februari då det nästan har gått ett år. Antigen får dom se om dom kan rekrytera mig till ett annat företag eller höja min lön.Herre gud! måste till och med skaffa extra jobb för att känna att man har en ok lön, förhoppningsvis kan jag börja på Svenska mässan nångång i januari.
  • Pumanprinsen

Me o Mike skrev 2009-12-28 13:21:54 följande:

Jag blev anställd -06. Sen har jag varit mammaledig.Jag får inte upp min lön eftersom jag har världens lugnaste jobb. Har liksom inget att komma med vid ett lönesnack. Vette fan vad jag ska göra.. Sitter o kollar efter annat, men det är tufft.Och så jobbar jag bara 75% nu också och det ger ju inte direkt mer pengar om man säger så!
    Nä då kanske det inte är så lätt. Mina arbetsuppgifter har ju vuxit sen jag börja så kanske finns det en chans att jag kan förhandla?

Kolla på annat gör jag med, vill ha en vanlig månadslön.

Usch jobbigt, kan du inte jobba 100% eller är det självvalt?
  • joline ellen oliwia

Tror det var 15000 men nu är jag mamma ledig, ingen aning om vad aj gfår nu.
    Killen som sköter allt sådant ^^

Svar på tråden Vad tjänar ni?