• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Me o Mike

Vadå skäms på oss?

Gisse the one skrev 2009-12-28 10:54:29 följande:

Att tjäna 19 000 kr som receptionist är mycket, det är långt över medelinkomsten i Sverige. Skäms på er!
  • Gisse the one

Om man ligger bra mycket över medelinkomsten så tycker jag inte man ska gnälla så mycket, de som ska ha mer i lön är de inom vården i första hand, de har usla löner, uselt OB.

För att jobba som receptionist behöver du bra personliga egenskaper, resten krävs det ingen utbildning för. Jag ansvarar idag för 13 receptionister och konferensvärdinnor, så jag vet.

• Me o Mike

haha jaha?! Så bara för det så ska jag vara nöjd då tycker du??
    Det är jag inte!

Gisse the one skrev 2009-12-28 11:00:23 följande:

Om man ligger bra mycket över medelinkomsten så tycker jag inte man ska gnälla så mycket, de som ska ha mer i lön är de inom vården i första hand, de har usla löner, uselt OB.För att jobba som receptionist behöver du bra personliga egenskaper, resten krävs det ingen utbildning för. Jag ansvarar idag för 13 receptionister och konferensvärdinnor, så jag vet.
  • Gisse the one

nej du behöver inte vara nöjd, det ska man aldrig vara, men ni växer säkert upp och förstår hur bra lön ni igentligen hade som recptionist när ni ser vad andra människor har i lön.

• Me o Mike

Hmm jag tycker de allra flesta har bra mycket mer i lön än vad jag har..

Gisse the one skrev 2009-12-28 11:03:59 följande:

nej du behöver inte vara nöjd, det ska man aldrig vara, men ni växer säkert upp och förstår hur bra lön ni igentligen hade som recptionist när ni ser vad andra människor har i lön.
  • puss

om jag jobbade heltid skulle jag tjäna mer än 100 000 i månaden

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    Gisse the one skrev 2009-12-28 10:54:29 följande:
    Att tjäna 19 000 kr som receptionist är mycket, det är långt över medelinkomsten i Sverige. Skäms på er!
    vad är medel?
  • Me o Mike

Do it!!

puss skrev 2009-12-28 11:08:54 följande:
    om jag jobbade heltid skulle jag tjäna mer än 100 000 i månaden
  • puss

haha om jag kunde så!

Svar på tråden Vad tjänar ni?