• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Gisse the one
    AmandaE skrev 2009-12-28 16:00:18 följande:
    Det beror väl ändå på vad det är för butik? Jag har jobbat 4 år på mitt nuvarande butiksjobb och är långt ifrån fullärd, min kollega som jobbat där i 32 år är däremot ganska duktig.Jag tjänar 23000 och jobbar mån-fre 7-16
    Då har du inte avtalsenlig lön.....eller hur.

jag har varit butikschef i 7 år och den lön du nämner existerar inte mer än knappt för vissa butikschefer som även dom har väldigt låg ingångslön, ca 18000-19000 kr. exl OB
  • Nataliesliv

Beror ju på hur man räknar... Om en månad har 20 arbetsdagar tjänar jag 125 kr/tim. Ja...resten kan ni väll räkna ut.

Jag jobbar som produktchefsassistent. Har endast gått gymnasiet och är 21 år. Är fast anställd på heltid sen 2 år tillbaka

Jag tjänade dock lite mer på mitt förra jobb...

• AmandaE

Gisse the one skrev 2009-12-28 16:02:46 följande:

Då har du inte avtalsenlig lön.....eller hur.jag har varit butikschef i 7 år och den lön du nämner existerar inte mer än knappt för vissa butikschefer som även dom har väldigt låg ingångslön, ca 18000-19000 kr. exl OB
    Tja jag tjänar iallafall sämst på min arbetsplats, mina kollegor tjänar upp till 1500 mer i månaden. Butikschefen tjänar närmare 30000.
    Jag jobbar i fackhandel och inte i matbutik ifall det gör någon skillnad?
  • Gisse the one
    AmandaE skrev 2009-12-28 16:17:05 följande:
    Gisse the one skrev 2009-12-28 16:02:46 följande: