• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Gisse the one
    AmandaE skrev 2009-12-28 16:00:18 följande:
    Det beror väl ändå på vad det är för butik? Jag har jobbat 4 år på mitt nuvarande butiksjobb och är långt ifrån fullärd, min kollega som jobbat där i 32 år är däremot ganska duktig.Jag tjänar 23000 och jobbar mån-fre 7-16
    Då har du inte avtalsenlig lön.....eller hur.

jag har varit butikschef i 7 år och den lön du nämner existerar inte mer än knappt för vissa butikschefer som även dom har väldigt låg ingångslön, ca 18000-19000 kr. exl OB
  • Nataliesliv

Beror ju på hur man räknar... Om en månad har 20 arbetsdagar tjänar jag 125 kr/tim. Ja...resten kan ni väll räkna ut.

Jag jobbar som produktchefsassistent. Har endast gått gymnasiet och är 21 år. Är fast anställd på heltid sen 2 år tillbaka

Jag tjänade dock lite mer på mitt förra jobb...

• AmandaE

Gisse the one skrev 2009-12-28 16:02:46 följande:

Då har du inte avtalsenlig lön.....eller hur.jag har varit butikschef i 7 år och den lön du nämner existerar inte mer än knappt för vissa butikschefer som även dom har väldigt låg ingångslön, ca 18000-19000 kr. exl OB
    Tja jag tjänar iallafall sämst på min arbetsplats, mina kollegor tjänar upp till 1500 mer i månaden. Butikschefen tjänar närmare 30000.
    Jag jobbar i fackhandel och inte i matbutik ifall det gör någon skillnad?
  • Gisse the one
    AmandaE skrev 2009-12-28 16:17:05 följande:
    Gisse the one skrev 2009-12-28 16:02:46 följande:
    Tja jag tjänar iallafall sämst på min arbetsplats, mina kollegor tjänar upp till 1500 mer i månaden. Butikschefen tjänar närmare 30000.Jag jobbar i fackhandel och inte i matbutik ifall det gör någon skillnad?
    Nej det gör ingen skillnad, det är just fackhandeln jag jobbat mest inom. Butikschefens lön är inte märklig om man har erfarenhet men din lön har jag svårt att tro på, ledsen.
  • AmandaE

Gisse the one skrev 2009-12-28 16:23:55 följande:

Nej det gör ingen skillnad, det är just fackhandeln jag jobbat mest inom. Butikschefens lön är inte märklig om man har erfarenhet men din lön har jag svårt att tro på, ledsen.
    Haha va?? Varför skulle jag ljuga om min lön?
    Jaja man ska inte förstå allt här i världen...
  • Gisse the one

Jag sitter på fakta, extremt mycket fakta och om du inte jobbar på ett mycket ovanligt företag så vill jag påstå att dina uppgifter inte stämmer. 140 kr i tim? Sorry inte som butiksanställd med arbetstider som de du har utan OB.

Jag tror vad jag vill men kan nog påstå att de som läser denna tråd och jobbar i detaljhandeln, håller med mig.

• Gisse the one

Vilken butik har föresten öppet kl 07:00?

• AmandaE

Gisse the one skrev 2009-12-28 16:40:49 följande:

Vilken butik har föresten öppet kl 07:00?
    Butiken öppnar 7.30 och jag säljer reservdelar till lantbruks och entreprenadmaskiner. Jag börjar 7 (fast för tillfället jobbar jag 6-3) för att hinna packa upp beställningsvaror innan kunderna hänger på dörren kl 7.30

Ovanligt? Nej inte speciellt, jag har flera kompisar som jobbar inom liknande område tex med mc och bilar och de tjänar ungefär detsamma.
    Alla butiker säljer inte kläder.

Fast det klart, jag hittar ju bara på...
  • Me o Mike

Man får visst byta!
    Men man får inte jobba samtidig tåt 2 konkurerande företag.

Gisse the one skrev 2009-12-28 15:40:20 följande:

Man får inte byta bemanningsföretag hur som helst, det finns regler för det. Så att få ett erbjudande från ett konkurerande bemanningsföretag, det finns inte, isåfall bryter de mot alla regler.Ambulerande är alla om man inte har fast uppdrag eller ett väldigt långt uppdrag.Man måste ha ett väldigt stort kununderlag för att anställa folk i bemanningsföretagen annars är det timanställning som gäller.
Svar på tråden Vad tjänar ni?