• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Me o Mike

Får jag då fråga varför du står i kassan på en pizzeria med all den utbildningen??

sessessa skrev 2009-12-26 01:48:40 följande:
    Jag har en treårig serveringsutbildning, utöver det har jag också en alkoholhanteringsutbildning och en miljö och säkerhetsutbildning
  • sessessa

Me o Mike skrev 2009-12-26 18:17:38 följande:

Får jag då fråga varför du står i kassan på en pizzeria med all den utbildningen??
    Ja de har jag också undrat.. =)
    Ne men i brist på annat. Bor i en liten stad med typ 5 restauranger, en skola som har inriktning på just servering gör att det finns en hel del av oss.
    Då får man ta de som finns helt enkelt.. De är ju en inkomst.
  • Pernilla75

Chefsassistent
    * 25 600kr/månad (160kr/h)
    * Subventionerad lunch + fika
    * Gratis frukt
    * Gratis kaffe/thé/choklad
    * Två personalfester / år
    * Två teamaktiviteter / år
    * Friskvårdsbidrag
    * Fyra besök till naprapat/år
    * Gratis sjukvårdsbesök upp till frikort
    * Flertalet rabatter hos diverse företag

Har säkert glömt något...

• Tattyn
    Bebbe2006 skrev 2009-12-26 01:12:19 följande:
    Fast ett butiksjobb ger väl inte mer betalt ju längre man har jobbat? Det är väl inte direkt så att man utvecklas i det yrket? Om man inte byter tjänst och blir chef eller något. Efter 8-9 år i den branschen skulle jag nog prova något annat som ger bättre betalt.
    Jo till en viss gräns ger erfarenhet mer betalt, men jobb inom handeln i allmänhet är grymt dåligt betalda. Inte så lätt att "prova nåt annat som get bättre betalt" när man inte har nån utbildning.....
  • Bebbe2006
    sessessa skrev 2009-12-26 01:48:40 följande:
    Jag har en treårig serveringsutbildning, utöver det har jag också en alkoholhanteringsutbildning och en miljö och säkerhetsutbildning
    Det tar väl knappast tre år att lära sig servera.
  • nilla 1972

115 kr i timmen. 19000 (nästan) på heltid. stämmer dåligt men så är det. 115 i tim.

• nilla 1972

nilla 1972 skrev 2009-12-28 01:55:26 följande:

115 kr i timmen. 19000 (nästan) på heltid. stämmer dåligt men så är det. 115 i tim.
    obs, utbildad undersköterska finns dom som har det sämre..och bättre
  • neelliee
    Tattyn skrev 2009-12-27 21:50:40 följande:
    Jo till en viss gräns ger erfarenhet mer betalt, men jobb inom handeln i allmänhet är grymt dåligt betalda. Inte så lätt att "prova nåt annat som get bättre betalt" när man inte har nån utbildning.....
    Jobb inom handeln är väl snarare väldigt rimligt betalda. När man vet ad många med högkoleutbildning och ansvar tjänar. OB inom handeln är ju också otroligt högt. Jag har e.g. kontorstider men tvingas ofta jobba på helger för att få det att gå ihop (dvs hinna utföra mitt uppdrag) och får inte en krona i vare sig övertid eller ob.
Svar på tråden Vad tjänar ni?