• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Me o Mike

Får jag då fråga varför du står i kassan på en pizzeria med all den utbildningen??

sessessa skrev 2009-12-26 01:48:40 följande:
    Jag har en treårig serveringsutbildning, utöver det har jag också en alkoholhanteringsutbildning och en miljö och säkerhetsutbildning
  • sessessa

Me o Mike skrev 2009-12-26 18:17:38 följande:

Får jag då fråga varför du står i kassan på en pizzeria med all den utbildningen??
    Ja de har jag också undrat.. =)
    Ne men i brist på annat. Bor i en liten stad med typ 5 restauranger, en skola som har inriktning på just servering gör att det finns en hel del av oss.
    Då får man ta de som finns helt enkelt.. De är ju en inkomst.
  • Pernilla75

Chefsassistent
    * 25 600kr/månad (160kr/h)
    * Subventionerad lunch + fika
    * Gratis frukt
    * Gratis kaffe/thé/choklad
    * Två personalfester / år
    * Två teamaktiviteter / år
    * Friskvårdsbidrag
    * Fyra besök till naprapat/år
    * Gratis sjukvårdsbesök upp till frikort
    * Flertalet rabatter hos diverse företag

Har säkert glömt något...

• Tattyn
    Bebbe2006 skrev 2009-12-26 01:12:19 följande:
    Fast ett butiksjobb ger väl inte mer betalt ju längre man har jobbat? Det är väl inte direkt så att man utvecklas i det yrket? Om man inte byter tjänst och blir chef eller något. Efter 8-9 år i den branschen skulle jag nog prova något annat som ger bättre betalt.