• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • Gisse the one
    Pumanprinsen skrev 2009-12-28 13:14:52 följande:
    Använder mig av Pyramid för att knappa in deras tider, belastar tid på kunden, följer upp så allt kommer in i tid för både bokslut och Deloitte mm. HahahaKändes som nån intervju
    Hahaha du anar inte hur många intervjuer jag hållit i
  • Pumanprinsen

Gisse the one skrev 2009-12-28 14:30:33 följande:

Hahaha du anar inte hur många intervjuer jag hållit i
    Jo är du chef så blir det ju så... Men inte alltid man vill skriva exakt vad man gör ( om det inte är en intervju vill säga )
  • Gisse the one
    Pumanprinsen skrev 2009-12-28 14:44:16 följande:
    Gisse the one skrev 2009-12-28 14:30:33 följande:
    Jo är du chef så blir det ju så... Men inte alltid man vill skriva exakt vad man gör ( om det inte är en intervju vill säga )
    Självklart inte.
  • Waersta

Samma för mig, jobbet är cool-lugnt. Även om det hänt en del sen jag började, då svarade vi för 3 anläggningar. Nu för 14. De har sparkat mååånga receptionister vilkas jobb vi nu gör.

Me o Mike skrev 2009-12-28 13:21:54 följande:

Jag blev anställd -06. Sen har jag varit mammaledig.Jag får inte upp min lön eftersom jag har världens lugnaste jobb. Har liksom inget att komma med vid ett lönesnack. Vette fan vad jag ska göra.. Sitter o kollar efter annat, men det är tufft.Och så jobbar jag bara 75% nu också och det ger ju inte direkt mer pengar om man säger så!
  • Gisse the one
    Pumanprinsen skrev 2009-12-28 14:29:53 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-28 13:57:15 följande:
    Varför söker du dig inte så fall till ett annat bemmanings företag? där kanske dom kan erbjuda 100%Håller tummarna att det ordnar sig för dig.
    Risken finns att bli arbetslös emellan dessutom finns det inte många bemanningsföretag som kan ordna 100% anställning, derfinitivt inte vid ambulerande uthyrning och långtids uppdrag är få. Det finns företag som anställer fast i det egna bemanningsföretaget men lönerna är jättelåga för att de ska kunna ta en smäll vid mindre uthyrning.
  • Pumanprinsen

Gisse the one skrev 2009-12-28 15:19:26 följande:

Risken finns att bli arbetslös emellan dessutom finns det inte många bemanningsföretag som kan ordna 100% anställning, derfinitivt inte vid ambulerande uthyrning och långtids uppdrag är få. Det finns företag som anställer fast i det egna bemanningsföretaget men lönerna är jättelåga för att de ska kunna ta en smäll vid mindre uthyrning.
    Menar så klar att hon först ska få ett erbjudande sen byta. Hos oss vet jag t ex att vi har inte så många ambulerande så skulle vi få en ny kund så är chansen ganska stor att det sökts ny personal just för den kunden. Att gå på intervjuer och säga att man är intresserade av längre uppdrag och lämna ett intryck kan lämna spår och ev nytt arbete.

Titta bara på mig, fick anställning 100% hos en helt ny kund trots att det var många som varslades.
  • Gisse the one
    Pumanprinsen skrev 2009-12-28 15:29:55 följande:
    Gisse the one skrev 2009-12-28 15:19:26 följande:
    Menar så klar att hon först ska få ett erbjudande sen byta. Hos oss vet jag t ex att vi har inte så många ambulerande så skulle vi få en ny kund så är chansen ganska stor att det sökts ny personal just för den kunden. Att gå på intervjuer och säga att man är intresserade av längre uppdrag och lämna ett intryck kan lämna spår och ev nytt arbete. Titta bara på mig, fick anställning 100% hos en helt ny kund trots att det var många som varslades.
    Man får inte byta bemanningsföretag hur som helst, det finns regler för det. Så att få ett erbjudande från ett konkurerande bemanningsföretag, det finns inte, isåfall bryter de mot alla regler.

Ambulerande är alla om man inte har fast uppdrag eller ett väldigt långt uppdrag.

Man måste ha ett väldigt stort kununderlag för att anställa folk i bemanningsföretagen annars är det timanställning som gäller.
  • Pumanprinsen

Gisse the one skrev 2009-12-28 15:40:20 följande:

Man får inte byta bemanningsföretag hur som helst, det finns regler för det. Så att få ett erbjudande från ett konkurerande bemanningsföretag, det finns inte, isåfall bryter de mot alla regler.Ambulerande är alla om man inte har fast uppdrag eller ett väldigt långt uppdrag.Man måste ha ett väldigt stort kununderlag för att anställa folk i bemanningsföretagen annars är det timanställning som gäller.
    Ett år är det, men som alltid kan det även finnas undantag eller sätt att kringå reglerna.
    Jag är ambulerande enligt mina papper men blev anställd för att för just denna kund så att säga fast uppdrag så det kan stå lite olika på anställningar.
    Självklart måste man ha det. Hos oss finns det inte nån timanställd så vitt jag vet. Väldigt tajt med receptionister därför tror jag det finns chans för anställning när det kommer nya kunder då företaget inte har personal som bara väntar på nya kunder.
  • Gisse the one

Företagen som använder denna typ av inhyrning, anställer sällan fast. man är ute efter den flexibilitet som inhyrningen ger och det är därför smidigare att hyra in så slipper man varsel och annat vid nedgång.

Jag hyr in personal till Sveriges 3 största företag inom telecom, så jag ser svängnigarna och trenderna varje dag och det kommer att blir mer och mer vanligt att hyra in istället för att anställa på de poster där spetskompetens inte är nödvändig.

• AmandaE
    Bebbe2006 skrev 2009-12-26 01:12:19 följande:
    Fast ett butiksjobb ger väl inte mer betalt ju längre man har jobbat? Det är väl inte direkt så att man utvecklas i det yrket? Om man inte byter tjänst och blir chef eller något.Efter 8-9 år i den branschen skulle jag nog prova något annat som ger bättre betalt.
    Det beror väl ändå på vad det är för butik? Jag har jobbat 4 år på mitt nuvarande butiksjobb och är långt ifrån fullärd, min kollega som jobbat där i 32 år är däremot ganska duktig.
    Jag tjänar 23000 och jobbar mån-fre 7-16
Svar på tråden Vad tjänar ni?