• Trollet i skogen

Vad tjänar ni?

Jag är utbildad mentalskötare sen 15år tillbaka. Jobbar på schema 37tim/vecka och tjänar 22500. Alltså borde min tim lön vara 152kr.

Vad har ni i timlön och vad har ni för yrke?

En bekant till mig kobbar som diskplockare och har typ 110kr/tim

Visst att vård träsket aldrig har gett stora pengar men...ja Man kanske skulle sitta i kasan på konsum. Vad har man då för timlön?

• Svar på tråden Vad tjänar ni?
  • wow

Jobbar som förskollärare och har 22550 kr/månad.

• Tattyn

Jag jobbar som butiksbiträde, tjänar 112:-/timmen och har ca 8-9 års erfarenhet.....sjukt dåligt betalt.....

• Bebbe2006
    Tattyn skrev 2009-12-25 22:10:04 följande:
    Jag jobbar som butiksbiträde, tjänar 112:-/timmen och har ca 8-9 års erfarenhet.....sjukt dåligt betalt.....
    Fast ett butiksjobb ger väl inte mer betalt ju längre man har jobbat? Det är väl inte direkt så att man utvecklas i det yrket? Om man inte byter tjänst och blir chef eller något.

Efter 8-9 år i den branschen skulle jag nog prova något annat som ger bättre betalt.
  • Meria

104 kr/tim + sem. ers. som lärarvikarie

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • sessessa

Jobbar på en pizzeria, servering och kassa. Har ca 124kr/h före skatt. Med tanke på erfaranhet och utbildning är de dåligt..
    Men om jag sen tänker på hur lite jag sliter ut mig så är de ganska bra! =)

• Bebbe2006
    sessessa skrev 2009-12-26 01:25:26 följande:
    Jobbar på en pizzeria, servering och kassa. Har ca 124kr/h före skatt. Med tanke på erfaranhet och utbildning är de dåligt.. Men om jag sen tänker på hur lite jag sliter ut mig så är de ganska bra! =)
    Vad har du för utbildning för att servera och stå i kassa på en pizzeria?
  • sessessa

Jag har en treårig serveringsutbildning, utöver det har jag också en alkoholhanteringsutbildning och en miljö och säkerhetsutbildning

Bebbe2006 skrev 2009-12-26 01:32:26 följande:
    Vad har du för utbildning för att servera och stå i kassa på en pizzeria?
  • Cis87

102+natt ob+ sem. ers.
    Jobbar som Uska på sjukhus
    Månadslön på 75% natt får ut ca 14000

• miff
    Bebbe2006 skrev 2009-12-24 17:03:40 följande:
    Åh vad lyxigt!Då får man ju hoppas att ni håller ihop ända tills ni går i pension så du inte blir tvungen att försörja dig själv..... Inte lätt att få jobb utan erfarenhet.Skojade bara. Jag fattade att du bara skämtar här. =)
    Jag håller med till fullo och gör dessutom ett tillägg, att ha ett eget liv är aldrig fel..
Svar på tråden Vad tjänar ni?