36 fucking minusgrader i Lappland.
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Jag ber för dem.
Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?
Tur att man bor i Sthlm.
Tja man springer väl inget marathonlopp direkt men annars är det väl som vanligt. ;)
de har ju en helt annan klimat mot oss som bor neråt i landet . så för den e det inte riktigt 36 grader utan mer som 20 här nere men det låter mycket
efter som det är så öppet och "ren luft" där..
med de kör med underställ och kläder och "overall" så då funkar det ..
Skönt att vi bara har -27 i Norrbotten då!
Vid -36 grader har man förhoppningsvis en pålitlig bil som kan ta en till jobbet. Annars får man försöka lösa det på annat sätt. Om man inte måste på jobbet och inte har hundar som ska rastas, då stannar man inne i stugvärmen och skrattar åt alla som inte får vara hemma. Och så passar man på att frosta av frysen eller att göra ischoklad t ex!
Enligt smhi.se är det fyra minus här. Men om det stämmer eller inte vet jag inte Det är garanterat varmare än 36 minus i alla fall.
Har du gått och blivit religiös Eisa? 36 grader är kallt, men inte ohanterbart. Men som Lövet säger så gäller det att man litar på sin bil, annars blir det besvärligt.
Snön knarrar och gnisslar väldigt vackert under fötterna när det är så kallt.
bor man i lappland så använder man inte bil på vinter utan snöskotern =)
ha och jag tycker de är kallt med våra -10.(Västergötland) Barna fick faktiskt vara hemma i dag. (går 15tim) Ca 1,5km till dagis. Vi går och tycker lite synd om dem. Fast när de är -36 i lappland är de ju inget att gnälla över. :)