• Eisa

36 fucking minusgrader i Lappland.

Jag ber för dem.

Vad gör man vid 36 minusgrader? Långkalsonger lär ju inte hjälpa. Kan man andas? Kan man åka till jobbet?

• Svar på tråden 36 fucking minusgrader i Lappland.
  • M C
    Eisa skrev 2009-12-17 20:51:31 följande:
    Jag fattar inte hur de kan få överskottsenergi av att vara inne. De springer ju där också.
    Man blir trött av att bränna värme.
  • M C
    Eisa skrev 2009-12-17 21:01:32 följande:
    Men det där är ju bullshit faktiskt. Ingen av barnen på dagis sover på fällar och fleece blir iaf jag skitvarm i.
    I 5 grader plus ja.
  • Eisa
    hmcc skrev 2009-12-17 20:56:47 följande:
    Jag får dödsångest vid minus 7
    *medkänsla och förståelse*
  • M C

Fleece är bra på att hålla fukt stången, men som värme lager går det fetbort.

• Eisa
    M C skrev 2009-12-17 21:02:37 följande:
    I 5 grader plus ja.
    Okej så barn blir skitkalla om de sover ute i 10 minus utan att sova på en fäll?

Helvete också. Varför har inte dagis sagt nåt? Jag har köpt ett annat underlag helt i onödan.
  • Eisa

Jahapp, imorgon har jag mitt viktigaste seminarium nånsin. Orka känna sig stressad över att sonen kommer förfrysa i vagnen. Helvete.

• Mosaik31

har vart tillsammans med en kille uppvuxen i norrland och han haräven gjort lumpen däruppe ofta fick dom sova ute när det va runt 30 minus
    han sa ofta att kylan är mycket lättare att uthärda däruppe för det är en torr kyla och att -40 däruppe är som -10 nere på västkusten

själv har jag inte vart i norrland men jag vet att kylan på västkusten är riktigt hemsk

• Eisa

Varför föddes jag? Varför lever man? Varför gör man alltid fel? Varför är allt ett helvete?

• Eisa
    Mosaik31 skrev 2009-12-17 21:05:36 följande:
    har vart tillsammans med en kille uppvuxen i norrland och han haräven gjort lumpen däruppe ofta fick dom sova ute när det va runt 30 minus han sa ofta att kylan är mycket lättare att uthärda däruppe för det är en torr kyla och att -40 däruppe är som -10 nere på västkusten själv har jag inte vart i norrland men jag vet att kylan på västkusten är riktigt hemsk
    Jag vet. Jag träffade en jättegammal tant som berättade idag att hon varit i Vilhelmina och åkt spark i -42 grader och inte frös. Hon sa att kylan var torr så den var annorlunda.

Men är inte det där också bullshit? Det sägs ju samma sak om utomlands, att "värmen är inte lika jobbig eftersom det är en annan luftfuktighet"
    HAHAHAHAHAHAHA.
    Jag svimmade nästan hela tiden i Bulgarien. Värmen var horribel.
Svar på tråden 36 fucking minusgrader i Lappland.