Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Nu har jag ätit klart.. så nu lämnar jag dig.

Googla bdsm så hittar du en massa kul.

Natti, sov så gott!!

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-15 02:51:28 följande:
    Du måste nog börja köpa två av samma plagg så att det blir nåt över till dig själv!
    Haha.. som tur är så tycker hon att det mesta jag köper är för "tantigt"
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-15 03:00:53 följande:
    Ja skönt för dig. Jag önskar att vi tjejer aldrig fick PMS, att det bara direkt blev mens. Ingen jävla övergång från normal tillstånd till mens genom onormal tillstånd (PMS).Hörru, klockan har hunnit bli tre
    Ja.. läggdax!
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-15 03:02:43 följande:
    Ok, will do.Kram och sussa sött
    Natti vännen!
  • Mandi74

Scratchy: Det var Vellan som sa att jag skrämde bort dig. Skyll på henne!

Klart du blir smickrad när jag stöter på dig, jag är ju en sexbomb, fråga Vellan.

Puss!!

• Mandi74

Funderar på att hoppa in i duschen, så jag inte luktar illa.. sånt gillas ju inte i tråden.

• Mandi74

Vellan! (ser att du är grön)

Ska ge dig förklarningar så fort jag har duschat.

Ska bli intressant att få veta vilken roll du anse dig ha sen.

• Mandi74

Vellan: För det första jag hade fel, slavinna är den som underkastar sig.

Om man ska stycka ordet BDSM så börjar vi med

Domination and submission (DS) vilket handlar om doninans och underkastelse.

Det finns väl två termer som används mest vilka är Master och Dom/Domina. Sen är det många som väljer vad de själva vill kallas av sin ug/slav. Härskaren, härskarinnan tex.
    Den undergivna som kan kallas sub eller ug, är den som underkastar sig den dominanta. Hur mycket man vill underkastar sig bestämmer man själv och tillsammans med den dominanta kommer man sedan overens om hur man vill ha sitt förhållande. Vilket inte innebär att den dominanta ibland inte kan testa att tänja gränserna det gör han gärna.

Det finns fyra former av undergivenhet

1 Sexuellt undergiven
    En person som lämnar över makten över sexakten. Kan även vara en i övrigt Dominant person i tillvaron.

2 Socialt undergiven
    En person som i vardagen, i det sociala samspelet på arbete, i familjen och med vänner är tillbakadragen och väljer att inte deltaga aktivt utan lämnar över beslutsrätt till omgivningen.

3 Rellationsundergiven
    En person som i relationen väljer att lämna över all beslutanderätt till den Dominanta i en D/s relation. Söker oftast en TPE eller 24/7 partner som vill ta det ansvar överlämnandet innebär.

4 Masocisten, Smärtsökaren
    En person som söker bdsm-sm leken med fokus på smärta, piskning och "lek". Kan vara undergiven enligt de tre ovanstående punkterna en eller dem alla samtidigt eller endast smärtsökande utan behov att vika sig för någon.

Dessa former av undergivenhet kan visa sig i otaliga konstellationer. De löper från endast sexuellt undergiven men i övrigt Dominant till Allt av det ovanstående. En Dominant kan också vara socialt undergiven eller t om rellationsundergiven m.m. Som sagt, en form av undergivenhet kan finnas på alla plan inom BDSM-SM.

Många vill bara vara undergivna i sängen, men får många är det en livsstil så man lever med det 24/7. I ett förhållande där man lever 24/7 är det mannen som styr även i vardagen, hur mycket makt man vill ge honom avgör man själv tillsammans med honom. Har man barn så måste det ju anpassas till det tex.
    Men det kan tex innebära att han bestämmer vilka kläder hon ska ha på sig, vilken mat hon ska äta, när hon får äta mm mm.

Sen finns det TPE "Total Power Exchange", vilket innebär att suben överlämna hela sin beslutsrätt till sin Dom. Visa anser att 24/ och TPE är samma sak, vissa inte.
    Sen kan den undergiva skriva ett kontrakt där hon överlämnar sig själv till sin Dom och då blir hans slav.

I de flesta förhållande så förekommer sadomasochism (SM) där Mastern är den med sadistiska/sado drag i sig, han gillar att ge smärta, lidande  eller förnedring för att öka eller uppnå sexuell upphetsning. Detta kan ske i alla möjliga former, beroende på vad man själv gillar.
    Masochism är den rollen som den ungivna ha, som gillar känsla av underlägsenhet, maktlöshet, obetydlighet och som tänder på att bli tillfogad smärta.

Många inom sadomasochism gillar även bondage (B) som inslag i det sexuell eller  så kan man använda sig av det i bestraffninfssyfte. Bondage går ut på att en persons rörelsefrihet starkt begränsas genom att de hålls fast eller fjättras med rep, bojor, kedjor eller liknande.

Sen kan man ägna sig åt bondage och disiplin (B&D) där man använder bondage i uppfostrings -handledningssyfte.

Så ordet BDSM kan ha många betydelser beroende på vad man själv gillar.

Hittade detta..

Det är vanligt att man blandar ihop BDSM med övergrepp och misshandel. Jay Wiseman, författare av SM 101 visar upp skillnaderna mellan BDSM och övergrepp/misshandel på följande sätt:

BDSM sker alltid med samtliga inblandades samtycke. Det gör inte misshandel. BDSM-utövare planerar sina aktiviteter i syfte att minimera riskerna för varandras fysiska och emotionella välmående. Det gör inte någon som misshandlar. BDSM-aktiviteter förhandlas fram, och man kommer överens om i god tid i förväg om vad som ska hända. Det händer aldrig när det gäller misshandel. BDSM-aktiviteter kan förbättra förhållandet mellan de involverade. Det kan inte misshandel. BDSM-aktiviteter kan utföras i närvaron av andra stödjande människor, och det anordnas till och med speciella fester för detta ändamål. Misshandel kräver isolering och hemlighållande. BDSM-aktiviteter har vederhäftiga och överenskomna regler. Misshandel sker helt utan sådana överenskommelser. BDSM-aktiviteter kan vara önskat, och till med starkt efterlängtat, av den undergivna. Ingen önskar sig av uppenbara skäl att bli misshandlad och utsatt för övergrepp. BDSM görs för en erotisk tillfredsställelse och/eller personlig utveckling för alla inblandade. Detsamma gäller knappast vid misshandel. BDSM-aktiviteter kan avbrytas ögonblickligen, när som helst, och av vilken anledning som helst om den undergivna använder sig av ett så kallat säkerhetsord. Ett misshandelsoffer kan inte stoppa en förövare på detta sätt. I BDSM-aktiviteter så behåller alltid den dominante kontrollen över sina känslor. En misshandlares känsloutbrott är okontrollerade. Efter en BDSM-aktivitet känner sig den undergivna ofta tacksam gentemot den dominanta. Ett misshandelsoffer känner sig aldrig tacksam gentemot sin ”motpart”. BDSM-utövare känner inte att de har någon inneboende rätt att på grund av deras kön, inkomst eller andra faktorer kontrollera deras partners beteende. Det gör däremot ofta de som begår övergrepp.[2]
  • Mandi74

Vellan är det mer du vill veta eller har förklaring på så hojta bara till. Nu ska jag gå och gör lite nytt.

på er!

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-15 19:47:40 följande:
    Intressant att veta. Jag passar inte inom någon av kategorierna dock.
    Åhhh.. satt jag och skrev allt det där och så blev det ändå inte rätt.

Var det kanske inte det du ville veta?
Svar på tråden Tråddödare forts....