Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-22 14:01:22 följande:
    Jag har än så länge skrivit till UD, men som du säger. De kommer nog att ta allt jag skrivit med en stor nypa salt. Jag skulle även kunna kontakta min ex-mans ex-fru (frun han hade innan mig) men är osäker på om hon skulle vilja beblanda sig i det hela. Det finns många här i Linköping som kan vittna om att allt hon säger är falskt, men iranier är såna fega jävlar så de ställer inte upp för varandra. Om hon får uppehållstillstånd i Sverige.... Vilken sorg för mig..Hon kommer att göra allt i sin makt för att förstöra för mig ännu mer..
    men hon måste väl kunna påvisa att hot finns? hur kan hon resa till Iran varje  år om hon är så utsatt?
  • Polly S

men jag utgår från att UD & migrationsverk kollar upp det, både resor och originalansökan?

Velour skrev 2010-02-22 14:39:28 följande:
    Vilka myndigheter förutom Migrationsverket och UD kan man vända sig till? Jag har tidigare vänt mig till Migr.verket och idag till UD..Nån mer? Kan berätta att jag år 2001 var med och hjälpte min exman att skriva ett falskt case till Migr.verket för att underlätta för mamman att få uppehållstillstånd här. Ingenstans nämndes att fadern mördades år 1986 och att mamman var politiskt aktiv. Något som de nu har gått ut i media och hävdat. Äckligt! Ja, jag vet att det var dumt av mig att även jag ljuga för Migr.verket då, men det var för min mans skull.
    Velour skrev 2010-02-22 14:34:54 följande:
    Fiona, du är så klok så. Det är exakt vad jag också säger. Hade hon varit i livsfara hade hon inte levt idag, så många gånger hon har varit i Iran och röjt
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-02-22 14:43:53 följande:
    Shit va långsökt. Nej, så menar jag inte. Jag menar att om man verkligen stör sig på en människa så kan man skjuta den, så kanske den fattar att man menar allvar. Skjuter du henne kommer hon nog inte tycka det är värt att störa dig senare, vare sig hon bor i Sverige eller Iran.
    och jag som trodde du bara var verbal hitman!
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-02-22 15:34:40 följande:
    Lågkonjunktur... eller hur det stavas...
    maybe you just like the more 'hands on' approach!
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-02-22 15:43:13 följande:
    Stöter du på mig?
    haha, borde insett att du skulle kunna vända till det!
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-02-22 15:54:24 följande:
    Men jag vill ju hetta upp den!!! Nåväl, nu ska jag gå till affären och köpa mjölk och tonfisk.
    gillade ditt inlägg iaf!
  • Polly S
    Roses skrev 2010-02-22 16:02:32 följande:
    Goddag Hoppas ni har haft en bra dag.  Själv jobbar jag till klockan 14:00 denna veckan ut. Sen kommer jag hem lagar mat till killarna sen åker jag hem till mamma och är där kväll/natt. Hon mår mycket bättre. :) Hon var ute med lilla syster under helgen och hade även klarat av att duscha ensam även om det inte var en längre stund. Är glad för hennes skull.
    hej Roses!
    vad roligt att höra om din mamma!
    hur är det med dig då?
  • Polly S
    Roses skrev 2010-02-22 16:15:25 följande:
    Hej tjejen ;) Jo, jag mår faktisk mycket bra. Mycket bättre än på länge. Vägde mig imorse och jag har gått ner 2kilo. Jag skrek och hoppade runt som en fjortis hehe Så nu är det 3kilo kvar tills jag har samma vikt som jag hade innan jag blev gravid med stora killen. Hur är det själv?
    oj, grattis till viktnedgången! motion & träning?
  • Polly S

*tar inte i resten av urspårningen med tång*

Svar på tråden Tråddödare forts....