Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-14 22:38:18 följande:
    Ah, men det är ju kanonbra Fiona! Du kommer att få en strålande vecka *ler fortfarande från öra till öra*
    ja, dessutom är det ju bara en vecka till sportlov nu! lite fredagskänsla hela veckan alltså! yey!
  • Polly S
    Sedek skrev 2010-02-14 22:42:39 följande:
    Ni lärare och era lov... Som jag sagt innan, jag ska bli lärare i mitt nästa liv, enbart för ledigheten. Och så gillar jag att stå och hålla låda inför en massa människor. Kallar man barn för människor? Ja det gör man nog. Måndag..., vi säger fredag
    nu vet jag att du retas, så jag ska inte dra det där om våra 45h-veckor!
    barn människor? njae, det vet jag inte, men 16-åringar får nog anses ganska pratbara!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 22:43:31 följande:
    Vi ska spela spel, jag ska träffa vänner, lilleman ska träffa sina kusiner (och ajg mina brorsbarn) mys helt enkelt!
  • Polly S
    Sedek skrev 2010-02-14 22:49:11 följande:
    Jag, retas? Förstår inte. Godnatt
    gonatt retsticka!
  • Polly S

att man kan oroa sig så för ngn man aldrig träffat -och känna sig säker på att en annan person man aldrig träffat är en så bra & snäll person att man känner sig lugnad av att denne pratar med den första!
    Internet är otroligt!

• Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:16:14 följande:
    Eller hur!!! Jag är djupt farsinerad. Och så sägs det att det är så osocialt med att sitta vid datorn hela kvällen.....     Filmen Nätet!!   
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:17:33 följande:
    Hallon! Har läst i tråden vad som hände sen jag var här sist för inte så lång stund sen.. Men, men.. även om det är skitjobbigt för Roses just nu, så tror jag att det är bra att hon äntligen berättar och får det ur sig. Min erfarnehet säger att ju mer man pratar om det och ältar det ju fortare kan man komma över det.. med det inte sagt att det går över i en handvändning men det ligger inte och gror i alla fall och blir större och större.
    klok som alltid Mandi!
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:20:48 följande:
    Jag har några av mina bästa vänner på nätet, visa av dom harjag aldrig träffat men dom vet ändå i stort sett allt om mig och jag allt om dom. Jag som just nu lider av lite socialfobi eller inte har ork att prata med männiksor uppskattar extremt den kontakten jag har här, jag kan svara på de inlägg jag vill är det nått jag inte orkar bry mig om så skiter jag i det.. det funkar tyvärr inte irl
    jo, det stämmer nog.
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:21:31 följande:
    Det där med att säga människor om barn... Jag kan bli helt stum av förvåning när folk särskiljer barn från övriga mänskligheten... Det visar sig i att man inte pratar till barnen uten till deras föräldrar eller syskon, eller så pratar man inte alls med dem! Eller att man itne frågar barnen vad de vill dricka till maten... bara tömmer upp när kompisen har något annat i glaset. Hemma är det helt ok eftersom man alltid / ofta vet vad den lille vill ha men när man är bland andra och alla vuxna blir tillfrågade vad de vill ha och så behandlar man barnen på helt annat sätt!! Eller att ta på barn. Bara för att det är ett barn är det plötsligt ok att rufsa om i håret odl. Ibland blir jag tokig av att barn behandlas på ett annorlunda sätt än andra människor! *suck*
    men barn är ju lite andra klassens medborgare, man talar över huvudet på dom och ala vet bättre...
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:21:31 följande:
    Det där med att säga människor om barn... Jag kan bli helt stum av förvåning när folk särskiljer barn från övriga mänskligheten... Det visar sig i att man inte pratar till barnen uten till deras föräldrar eller syskon, eller så pratar man inte alls med dem! Eller att man itne frågar barnen vad de vill dricka till maten... bara tömmer upp när kompisen har något annat i glaset. Hemma är det helt ok eftersom man alltid / ofta vet vad den lille vill ha men när man är bland andra och alla vuxna blir tillfrågade vad de vill ha och så behandlar man barnen på helt annat sätt!! Eller att ta på barn. Bara för att det är ett barn är det plötsligt ok att rufsa om i håret odl. Ibland blir jag tokig av att barn behandlas på ett annorlunda sätt än andra människor! *suck*
    men barn är ju lite andra klassens medborgare, man talar över huvudet på dom och ala vet bättre...
Svar på tråden Tråddödare forts....