Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-02-14 23:26:29 följande:
    Det roliga är att jag kan inte se att samma saker gäller för mig. Önskar att jag ibland kunde lyda mina egna råd.. Men det är lättare att hjälpa andra än att pilla i sina egna sår.
    jo, så är det väl alltid tyvärr.
    tycker dock du borde satsa på en karriär som terapeut!
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:27:27 följande:
    Ja! visst är det farsinerande!  Jag håller på att omvärdera detta otroligt mycket och jag tror att det finns andra vinster som blir jätte spännande att forska på i framtiden.... Tänk bara på den sociala hälsan, så att säga. Och hur språket kommer utvecklas iom att vi nu har skriftlig kommunikation isf talad osv, osv,osv...
    men det skrivna språket påverkas ju och blir mer likt det talade också...
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-14 23:32:12 följande:
    Ja och jag tror det är bra. Det kommer locka eller tvinga fler unga att ta till sig både det skrivna och det lästa ordet. Det kommer också att gör unga meddvetna om att det skrivna måste man vara lite försiktig med hur man använder iom att det blir mer "hårt". Detta förutsatt att det finns vuxna som kan guida in i denna skrivna värld... Om lärare och andra vuxna inte håller sig aujour med sybervärlden kan det få konsekvenser.
    jag tycker det är viktigt att lära sig 'både och', både formellt och vardagsspråk, såväl skriftligt som muntligt.
    just vad gäller skriftligt är det extra viktigt med ton -och jätteintressant att diskutera med eleverna.
  • Polly S
    Mandi74 skrev 2010-02-14 23:33:57 följande:
    Jag skulle vilja jobba med ungdomar som har hamnat snett här i livet, vet hur dom har det och vad dom går igenom.. har själv vart där.
    jag tror, helt ärligt, att du skulle vara jättebra som det.
  • Polly S

nej, nu måste jag stänga ner!
    var rädda om er och sov så gott kära trådvänner!

• Polly S
    Isnogood skrev 2010-02-15 18:10:20 följande:
    O nu skiter jag fullständigt i alla måsten... För er som inte tror att jag kan drabbas av mer..: Min mormor ligger för döden, hon har varit ganska dålig nu en längre tid men på seaste tiden har det blivit märkbart mycket sämre Hon vill inte äta, glömmer att äta, är inte hungrig. Hon ligger som i dvala o är jättesvår att väcka...o det blir bara värre o värre... Här om dagen så var morfar hos henne (hon bor på vårdhem sedan i november då hon inte kunde bo kvar i deras lägenhet på 3e våningen utan hiss efter att ha ramlat i stentrappen i trapphuset o legat på sjukhus med sår på ben o arm som inte velat läka...) Han kunde inte väcka henne... Mamma åkte dit på kvällen o lyckades efter lååååång tid "få liv" i henne men hon var knappt kontaktbar, låg o bara stirrade på mamma i nästan en timme innan hon kopplade att det var mamma som var där... Faan...snart så lägger jag mig i en grop någon stans o stannar där...orkar inte mycket mer nu.
    beklagar.
    (vi är i liknande om än inte likadan sits med morfar, så jag kan relatera)
    *kramar om*
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-15 21:37:22 följande:
    Ja.... vi tror att du kommer stå i högklackade lackstövlar med en piska och kolla att S-mannen sköter sig när Velan och Rose tar hand om honom.....

och 'vi'? vilka är vi?
  • Polly S
    Midka skrev 2010-02-15 21:47:29 följande:
    Nu fick du något att fundera på....
    oh ja!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-02-15 21:48:19 följande:
    Räkna med mig på nördbänken också
    and me!
Svar på tråden Tråddödare forts....