Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-18 19:38:53 följande:
    För min del får det gärna vara köttfärspaj.Hoppas Roses loggar in så det blir mer pajer!
    Köttfärs funkar oxå..
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 19:47:32 följande:
    Åååååååååååååh nu blev jag sugen på "äblakaga" (Äppelkaka på grov skånska )
    Mmm.. gott, mad vaniljsås till.

*kan skånska*
  • Mandi74
    Jagbyttenick skrev 2010-02-18 19:48:46 följande:
    Åh, när jag satt i kundtjänst fanns det till och med folk som ringde in medan de satt på toa, det var ju mindre nice... Men det var bara att hålla rösten trevlig medan man satt och ulkade
    Haha.. nice. Jobbade som telefonförsäljare ett tag, då vande man sig vid det mesta.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-18 20:37:50 följande:
    Jag jobbar av och till som marknadsundersökare
    Det gjorde jag oxå för läänge sen.. tråkigt.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-18 20:45:22 följande:
    Tråkigt är bara förnamnet. Även om det bara är fem timmar varje gång så får jag myror i baken. Brukar gå ut och röka bara för att få röra lite på mig, komma bort från skärmen och telefonen Fast det är mycket mer skonsamt att jobba som marknadsundersökare eftersom man inte får så mycket skit från klienterna. Nu vet jag inte hur det är för dig personligen, men generellt brukar folk vara mindre jävliga när man säger att man "bara" vill göra en undersökning.
    Att vara telefonförsäljare är skit, skulle aldrig ta ett sånt jobb igen. Vad som helst men inte det, folk fattar inte att jag åkte dit, ringde mina samtal för att sätta mat på bordet åt mig och mina barn.. det var mitt jobb, jag satt inte där och ringde till dom för att jag tyckte det var roligt att störa folk, vilket många verkade tro.

Ringde hellre företag på dagen än till privatpersoner på kvällen.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-18 20:56:24 följande:
    Ja, det är ju det. Man får skit för att man uppfattas som en känslokall person. Jag led före vartenda samtal eftersom jag alltid var orolig för att få nån på luren som skulle lacka ur. Vilket jag fick flera gånger också. Min kusin fick höra att hon var en hora, men det tog hon med ett skratt. Själv kände jag mig kränkt varje gång nån skällde ut mig. Men precis som du säger, var det för att dryga ut ekonomin/försörja. Det är det lättaste jobbet att få numera, och visst, det har hjälpt mycket i min ekonomi, men lidandet är absolut inte värt lönen.
    Fick både skäll och inviter när jag jobbade som försäljare..

Men det är ett skitjobb, jag skulle hellre jobba med marknadsundersökningar om jag nu var tvungen att välja mellan dom två.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-18 21:03:41 följande:
    Hehe ;) Som tur är gör jag inte det. Min chef vet att jag inte klarar av folk som äter, smaskar samtidigt som dom ska få ut en mening.......åhhh, ryser. Därför sitter jag i receptionen för det mesta men två-tre dagar per månad måste jag sitta i växel. Schemat är tyvärr lagt så att om jag skulle vägra så finns det ingen som kan sitta i växeln dom dagarna så jag får hålla ut två-tre dagar men just idag fick jag kortslutning. Brukar annars hålla ut och det var första gången idag som jag la på när en idiot äter medans hon ska prata. OCH nej, vi har inga långa köer. Satt och arkiverade en massa post och blanketter idag så det kan ju inte va att människan har väntat för länge och mitt i allting blivit hungrig....Kommer man på att man måste ringa till en kundtjänst mitt i maten kan man väl äta klart först innan man ringer tycker jag men jag kanske begär för mycket. Vad vet jag......
    Vet du vilka det är som betalar din lön..? Kunderna.. utan dom har du inget jobb.

Måste säga att du har en otroligt mesig chef som finner sig i sånt.
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-18 21:09:41 följande:
    Nej tack jag vill inte ha någon drog, klarar mig bra utan i kväll
    Inget som gör dig piggare heller..?
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-18 21:13:25 följande:
    NEJ!!! Det behöver jag inget mer av!!! Snarare tvärt om, nått sederande i så fall, meeeeeen man får klara sig.Annars då?
    Jag har sånt oxå om du vill ha..

Jodå, idag har vart en lugn dag, har smält allt som hände igår. Själv då?
Svar på tråden Tråddödare forts....