Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-20 20:29:21 följande:
    jag tror inte tjejer är mer fördomsfulla, men jag tolkade det som att det var från dina erfarenheter så ja, då spelar det ju in att du är tjej. vore intressant att höra ngn kille uttala sig om lärare!
    Samtidigt undrar jag om killar kan påverka sina kvinnliga lärare mer än kvinnliga elever.
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-20 20:32:04 följande:
    Ja, att vara aktiv på lektionerna brukar ge lite bättre betyg.
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:35:18 följande:
    Det tror jag. Ofta är ju entusiasm och engagemang viktiga delar av betygsättningen (i alla fall var det det när jag gick på gymnasiet), så genom att vara allmänt trevlig så borde man kunna smitta av trevligheten på engagemangs-kontot. Have no fear Scratchy is here!
    Ok, så det är alltså lättare än jag tror att kunna få högre betyg.
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:44:15 följande:
    Äh, jag bara kommer att tänka på några kvinnliga lärare vi hade. Det står i likabehandlingsplanerna vi hade att man inte skulle utstå verbala förnedranden på grund av kön, men både högstadiet och gymnasiet hade vi kvinnliga lärare som sa en hel del sjuka grejer mot oss killar. Som typ att det var onödigt att ha oss i klassen eftersom vi ändå har primitiva och underutvecklade hjärnor. Det gick inte att göra något åt det heller eftersom jämställdhetsplanerna var till för att skydda tjejerna, inte killarna. Man blir bara så trött på sånt. Have no fear Scratchy is here!
    Vad äckligt!{#lang_emotions_throwup}
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-20 20:49:31 följande:
    min absolut värsta klass som höll på att få mig att gå i väggen, som fick mig och 2 kollegor till att få gå hos företagshälsans psykolog en vår, var en killklass på ett yrkesprogram.de blev uppviglade av en idiotkollega och även om de var OK i par eller en & en så var de hemska i grupp och inte ett dugg intresserade av engelska. vi hade såååååååååå många duster och mer än halva klassen fick IG.trots detta talade de efter avslutad kurs om att jag var deras absoluta favoritlärare eftersom jag inte dömde dom på förhand och inte gav upp.2 av dom läste dessutom Engelska B (hade jag aldrig trott när vi började!) och en av dom var och hälsade på på öppet hus och saknade oss.sånt gör det ju värt att slita!
    Men stackare! Men kul att de tyckte om dig Fick mig att tänka på den där filmen med Michelle Pfeiffer som var lärare i nån ghettoskola där de jävlades med henne men att hon inte gav upp.
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-20 21:16:47 följande:
    att vara aktiv är ett krav för betyg, punkt.
    Jag kommer ihåg alla föräldrasamtalen på både högstadiet och gymnasiet. Lärarna sa att de så gärna ville ge mig högre betyg eftersom jag gjorde rätt bra ifrån mig på proven, men att jag nästan aldrig räckte upp handen under lektionerna. Så jag fick alltid lägre betyg än jag förtjänade, enligt dem
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 21:25:51 följande:
    Jag fick alltid sämre betyg eftersom jag alltid försov mig Annars tyckte lärarna oftast om mig eftersom jag ju alltid babblar på en massa och ifrågasätter osv. De enda som inte gillade när jag ifrågasatte var mattelärararna, varför KomVux behövdes för Matte B härom året
    Ja, jag fattar inte vad sjutton det är med just mattelärarna. Jag hade också problem med dem
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-20 21:27:04 följande:
    jag kommer inte ihåg utvecklingssamtal på gymnasiet alls.undrar om vi hade det, mina föräldrar kommer inte heller ihåg det.på högstadiet råkade pappa yttra hur mkt jag hatade syslöjden inför min klassföreståndare som var syslöjdsfröken... jag var överlycklig när den obligatoriska terminen var över så jag fick ha träslöjd!
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:28:35 följande:
    Nej, det har jag inte. Jag är livrädd för marken. Det är därför jag flyger så högt som möjligt. Som vi brukar säga lite skämtsamt när någon gör ett misstag, kollapsar skärmen och faller några hundra meter och lurar döden med minimal marginal: "Ja, inga olyckor händer förrän man kommit ner..." Have no fear Scratchy is here!
    Analysera mera!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:29:46 följande:
    Nämen vilken himla överraskning att du inte gick ihop med mattelärarna just... jag är så förvånad att jag nästan dör... Have no fear Scratchy is here!
    Mattelärarna hade väldigt stor effekt på mig...Om jag ska vara ärlig så är det en av största anledningarna till varför jag hade så svårt att lära mig.. Jag blev nästan rädd för matematik..Eller, nästan och nästan..jag blev rädd inför varenda mattelektion.

De satte in en extralärare åt mig som kallade mig för korkad för att jag inte förstod hans usla förklaring..Kul för en som redan är svag i matte..
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....