Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-01-19 21:42:38 följande:
    Hur har det gått med opponerandet? Något spännande fall?
    Opponeringen sker imorgon mellan 9 och 12. Fallet är rätt OK och handlar om betyg och stämpling. Alltså om betygsättningen är en del av stämplingen som en elev råkar ut för och hur betyg påverkar en elev etc.

Hur har du haft det idag då?
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 21:49:26 följande:
    Aha, betyg är kul. Själv har jag rättat tentor och träffat studenter, så det där med betyg känns aktuellt.
    Intressant! Har du någon gång tänkt på det, hur betyg kan bidra till stämpling? För det är inte bara lärare som bidrar till stämpling, utan det sker även elever emellan.
    Analysera mera!
  • Velour

Men det betyder inte att vi ska sluta med betyg Eller, jag kan inte komma på något annat system förutom betygsättning.

Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-19 21:56:03 följande:
    ah, den skulle jag gärna vilja läsa!
    Vill du det? Jag skulle kunna skicka den till dig, men den är över 20 sidor. Skulle du orka?
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-19 21:58:25 följande:
    ...fast just nu har jag en svacka, inte en deppig sådan men än kroppslig, är så trött att jag inte orkar ngt, sover dåligt och är ständigt trött.därför jag inte bidrar så mkt i tråden.
    VA? Det var verkligen inte kul att läsa om dig...Har det med jobbet att göra, i och med allt det jobbiga du skrev om?
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 21:58:57 följande:
    Jo, det har jag nog funderat en del på. Hur definierar ni förresten stämpling? Det är ett lite ovanligt ord i sammanhanget, tycker jag. Förstår att det handlar om uppfattningar, attityder, att placera någon i ett fack, men är det mer än så?
    Ja, det är nog som du beskriver det. Fast detta var inte vårt arbete, utan en annan grupps arbete som vi ska opponera mot.
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 22:07:42 följande:
    Aha, då är det ju en viktig opponentfråga, det där med definitionerna . Vad har ni själva skrivit om, det har jag glömt om jag har hört det?
    De har definerat det med hjälp av bl.a. olika forskare etc.

Vårt arbete handlade tråkigt nog om studenters alkoholvanor
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 22:06:00 följande:
    Låter som samma "sjuka" som jag har. Jobbar som vanligt, men det blir bara soffa och kudde på kvällen, fast det är tusen saker jag borde göra. Till och med att sova är jobbigt och obekvämt.
    Sådär blev jag också för ett litet tag sedan. Hade starka ångestkänslor. Bl.a. därför jag vände på dygnet

Men jag hoppas verkligen att det vänder för er snart!
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 22:20:30 följande:
    Det kan väl vara kul, om man gör kvantitativa tester på varandra . Usch nej, det är för svårt med kvantitativa metoder...
    Booooriiiiing! Det var asjobbigt när jag gick omkring och raggade 25 tjejer och 25 killar och få dem att ställa upp på enkäter. Och jag fick göra det helt själv{#lang_emotions_throwup}
    Analysera mera!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-19 22:24:28 följande:
    Ångest låter verkligen inget vidare! Själv är jag bara så in i märgen trött. Grinig kan jag också bli, och då låter jag som världens suraste Anna Anka. Inte lätt att vara skåning... Nej nu måste jag hoppa i säng! Natti natti!
    Jag förstår. Hoppas mest att det är bristen på lite solljus som ligger bakom.

Godnatt och skånekramar!{#lang_emotions_tongue_out}
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....